اخبار

گوگل شکایتی درباره جاسوسی از میلیون‌ها کاربر را تسویه می‌کند

گوگل با پرداخت ۵ میلیارد دلار شکایتی درباره رصد فعالیت میلیون ها نفر در اینترنت را تسویه می کند.

به گزارش داتیکا به نقل از رویترز، پس از اینکه وکلای گوگل و شاکیان اعلام کردند به توافق اولیه رسیده‌اند، قاضی دادگاهی در اوکلند ایالت کالیفرنیا محاکمه برنامه‌ریزی شده در ۵ فوریه ۲۰۲۴ را در مورد این شکایت دسته جمعی به حالت تعلیق درآورد.

شاکیان خواستار حداقل ۵ میلیارد دلار غرامت شده بودند. شرایط حل و فصل فاش نشد اما وکلا اعلام کردند که درباره یک تفاهمنامه الزام آور موافقت کرده اند و انتظار دارند تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ یک توافق رسمی برای تایید دادگاه ارائه کنند.

شاکیان مدعی هستند سرویس Google’s analytics، کوکی ها و اپلیکیشن ها به واحد آلفابت اجازه دادند هنگامیکه مرورگر کروم در حالت Incognito قرار داشت، فعالیت های آنان را رصد کنند.

آنها مدعی هستند این روند مخزنی بی اندازه از اطلاعات را در اختیار گوگل قرار داد و به شرکت اجازه داد تا درباره دوستان، سرگرمی ها، غذاهای مورد علاقه، عادات خرید و احتمالا عادات دیگر آنها اطلاعاتی به دست بیاورد.

این شکایت که در سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت شده و شامل چند میلیون کاربر گوگل بود، به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کالیفرنیا خواستار حداقل ۵ هزار دلار غرامت به ازای هر کاربر شده بود

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…
آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل