اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس برای گوشی‌های عادی فعال می‌شود

شرکت اسپیس ایکس چند ساعت پیش پستی در شبکه X منتشر کرد که توسط سرویس Direct to Cell ارسال شده است. سرویس Direct-to-Cell، امکان اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های عادی را فراهم می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به تغییر در گوشی‌ها وجود ندارد.

به گزارش داتیکا، شرکت اسپیس ایکس دی‌ماه اولین ماهواره‌های سرویس Direct-to-Cell را پرتاب کرد و مدتی بعد از ارسال اولین پیامک با این سرویس خبر داد. در جدیدترین اقدام این شرکت موفق شده در آزمایشی دیگر، یک پست را با این اینترنت ماهواره‌ای در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کند.

صفحه رسمی شرکت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس در پستی در این مورد نوشت: «این پست از طریق ماهواره Direct to Cell اسپیس ایکس در فضا ارسال شده است.» این توییت نشان می‌دهد که فعال کردن اینترنت ماهوارای موفقیت‌آمیز بوده است.

اسپیس ایکس تصمیم  دارد در سال جاری میلادی سرویس ارسال پیام متنی ماهواره‌ای را در اختیار کاربران بگذارد و در ادامه در سال 2025، اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های عادی قرار دهد تا قابلیت ارسال صوت و داده داشته باشند.

در اواخر آذرماه، اسپیس ایکس توانست مجوز ارسال ماهواره‌های Direct to Cell به مدار را از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت کند. FCC برای یک دوره آزمایشی 6 ماهه به شرکت فضایی ایلان ماسک اجازه داد تا 840 ماهواره را پرتاب کند، به همین خاطر در هفته‌ها و ماه‌های آینده باید ماهواره‌های بیشتری از این سری پرتاب شوند.

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست