تملک بخش عمده فضای اینترنت وزارت دفاع آمریکا از سوی یک شرکت اسرار آمیز

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، تنها سه ماه بعد از آنکه دوره ریاست جمهور دونالد ترامپ به پایان رسید، یک شرکت اسرارآمیز مربوط به ایالت فلوریدای این کشور کنترل بخش چشمگیری از اینترنت تحت مالکیت پنتاگون را به دست گرفته است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست روز شنبه گزارش کرد، این شرکت از آن زمان تاکنون میزان کنترل خود را به حدود ۱۷۵ میلیون آدرس آی.پی افزایش داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد که این شرکت هم اکنون کنترل کننده فضایی حتی بیشتر از برخی از بزرگترین ارائه کننده‌های اینترنت در جهان از جمله شرکتهای کامکست و ای.تی اند تی است.

بر اساس این گزارش، این شرکت تحت نام شرکت “گلوبال ریسورس سیستمز ال.ال.سی” که مقرش در پلانتیشن ایالت فلوریدا است شناسایی شده است. بر اساس اسناد ایالتی در فلوریدا شرکت گلوبال ریسورس سیستمز در اکتبر ۲۰۲۰ به ثبت اسناد خود پرداخته است. ثبت رسمی این شرکت مربوط به ایالت دلاور است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای گفت که دولت این فضا را آگهی کرده تا “به سنجش، ارزیابی و پیشگیری در قبال استفاده غیرمجاز از فضای آدرس‌های آی.پی وزارت دفاع بپردازد”.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه در توئیتر در پستی نوشت: چیزی که یک سخنگوی پنتاگون نمی‌تواند توضیح دهد این است که چرا وزارت دفاع آمریکا شرکت گلوبال ریسورس سیستمز که ظاهرا تا ماه سپتامبر وجود نداشته را برای مدیریت فضای آدرسها انتخاب می‌کند.

داگ میدوری، مدیر تحلیل اینترنت در شرکت کنتیک که فعال در حوزه ارائه اطلاعات شبکه‌ای است، در پستی وبلاگی به شرح آنچه که “راز بزرگ” خواند پرداخت.

در روز افتتاح ریاست جمهوری بایدن و در ساعت ۱۶:۵۷ بر طبق ساعت هماهنگ جهانی یا ۱۱:۵۷ دقیقه ظهر بر طبق زمان واشنگتن، پیامی از سوی “موجودیتی که طی یک دهه گذشته چیزی درباره آن گفته نشده” در بخش گلوبال روتینگ تیبل اینترنت قرار داده شد.

به گفته میدوری، این پست متعلق به شرکتی تحت عنوان AS8003 بود که اعلام داشت کنترل دامنه‌های استفاده نشده فضای اینترنتی IPv4 که تحت مالکیت وزارت دفاع آمریکا بودند را به دست گرفته است.

او نوشت که زمانبندی این اتفاق “مربوط به لحظاتی بعد از ادای تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دقایقی قبل از پایان کار دولت دونالد ترامپ بر طبق قانون اساسی در ظهر مربوط به زمان شرقی بود”.

آسوشیتدپرس و واشنگتن پست هر دو خبرنگارانشان را نزد آدرس فهرست شده شرکت گلوبال ریسورس سیستمز فرستادند اما در هر دو نوبت این خبرنگاران بدون دادن اطلاعاتی به آنها پس زده شدند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست