خبر وزیر جوان از اتصال دومین نقطه در تهران به نسل پنجم اینترنت ایرانسل/ همراه اول همچنان درصدد راه اندازی

وزیر ارتباطات در حالی از اتصال دومین نقطه در تهران به اینترنت نسل پبنجم خبر داده است که نخستین سایت ۵G یکم مردادماه سال جاری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شده بود.

به گزارش داتیکا محمد جواد آذی جهرمی ، وزیر ارتباطات شب گذشته در صفحه شخصی اش در توییتر از نصب اینترنت نسل پنجم تلفن همراه در دو نقظه تهران خبر داده است.

وی با انتشار تصویر تست سرعت ۱۳۵۸ مگابیتی شبکه ۵G  تلفن همراه در امیر آباد تهران، این خبر را اعلام کرده و گفته سه نقطه دیگر تا پایان شهریر ماه به این شبکه خواهند پیوست.

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به کامنتهای متعدد مشترکین همراه اول درباره این موضوع ضمن اشاره به راه اندازی شبکه نسل پنجم اینرتنت توسط ایرانسل، نوشته است که همراه اول نیز درصدد راه اندازی سایت ۵G است.

کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقا ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع ازجمله ویژگی‌های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به‌عنوان یک فناوری تحول‌ساز که سایر جنبه‌های فناوری را نیز متحول می‌کند، مطرح کرده است.

 

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست