لزوم تسریع در قانونمند شدن اکوسیستم رمز ارز به گفته خانه بلاکچین

رئیس هیات مدیره خانه بلاکچین ایران با اشاره به فقدان مقررات در بازار رمزارز کشور گفت: بهتر است دولت و مجلس هرچه سریعتر نسبت به قانونمندسازی تمامی جوانب این حوزه عنایت لازم را داشته باشند.

به گزارش داتیکا به نقل از خانه بلاکچین ایران، علی پاک باخته گان زنجانی در حاشیه نخستین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور مقامات قوه قضائیه، بانک مرکزی و وزرا برگزار شد، گفت: متأسفانه به دلیل فقدان مقررات و عدم وجود بازار سازمان یافته، عموم مردم از دانش لازم در خرید امن رمز ارزهای با قابلیت اتکای بیشتر، بهره مند نیستند و به صرافی و فروشندگان دارای مسئولیت داخلی دسترسی ندارند. این موضوع باعث می‌شود که مردم با انجام خریدهای اینترنتی دچار خسارت و یا حتی به طور ناخواسته درگیر جرایم پولشویی شوند. لذا لازم است ضمن تعیین متولی، به ساماندهی این تقاضاها پرداخته شود.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش به علاقه مندان و حتی مسئولان این حوزه تاکید کرد و گفت: بهتر است دولت و مجلس هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع توجه و عنایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب و قانونمند شدن تمام‌جوانب این حوزه، آگاهی‌های لازم را به مردم بدهیم که با اشراف کامل به این حوزه وارد شده و فریب نخورند.

پاک باخته گان زنجانی با معرفی اولین دستگاه بومی خودپرداز رمز ارز بر تسریع قانونمند شدن اکوسیستم رمز ارز تاکید کرد و گفت: این دستگاه نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز محسوب می‌شود که توسط خانه بلاکچین ایران اختراع شده است و ارزهای رایج از طریق آن قابل خرید و فروش است و امکان ارتقا با هرگونه ارز دیگری را هم دارد. علاوه بر امکان خرید و فروش رمز ارز روی این دستگاه، ارائه کیف پول کاغذی به کاربر بعد از هر خرید، نیز از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود.

رئیس هیأت مدیره خانه بلاکچین ایران افزود: شرط حکومت‌ها برای استفاده از کریپتوکارنسی‌ها، احراز هویت است که قطعاً در کشور ما نیز باید رعایت شود. در غیر این‌صورت با مشکل جدی در بحث احراز هویت در حوزه رمز ارزها مواجه خواهیم شد.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست