معرفی استارتاپ «Hello Alpha»:مراقبت‌های پزشکی برای زنان مناطق محروم

استارتاپ «Hello Alpha» خدماتش در حوزه سلامت زنان است و در زمان پاندمی کرونا در زمینه مشاوره‌های آنلاین پزشکی و تحویل نسخه‌ها به بیماران به صورت آنلاین فعالیت می‌کرد.

سالگرد چهارسالگی شیوع ویروس کرونا در جهان را پشت سر گذاشتیم. تجربه‌ای عجیب در عین‌حال تلخ که هنوز هم درگیر سویه‌های متفاوت آن هستیم. به یاد داریم در زمان قرنطینه همگانی چگونه استارتاپ‌های مختلف به یاری پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها آمدند. هرکدام از این استارتاپ‌ها حوزه‌های مختلفی از سلامت را پوشش دادند؛ مانند استارتاپ «Hello Alpha» که خدماتش در حوزه سلامت زنان در آمریکا است و در زمان پاندمی در زمینه مشاوره‌های آنلاین پزشکی و تحویل نسخه‌ها به بیماران به صورت آنلاین فعالیت می‌کرد. البته فعالیت اصلی این استارتاپ چیز دیگری است، این استارتاپ یک پلتفرم درمان طراحی کرده است تا زنان به خصوص زنان در جوامع محروم به راحتی، به‌صورت آنلاین و بدون طی‌کردن فرآیندهای دست‌وپاگیر به بیش از ۱۰۰ پزشک دسترسی پیدا کنند. این استارتاپ هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ هزار زن را تحت‌پوشش خود دارد و ۲۷ میلیون دلار در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی آنها صرفه‌جویی کرده است.

آغاز تحول در مراقبت‌های بهداشتی زنان

گلوریا لاو (مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران) و مری جاکوبسون (مدیر ارشد پزشکی) در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند با هدف تحول در مراقبت‌های بهداشتی زنان و دسترسی آنها به خدمات پزشکی از راه‌دور، استارتاپ هلوآلفا را راه‌اندازی کنند. گلوریا لاو دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی از دانشگاه استنفورد است و تجربه‌های بسیاری در زمینه علم داده دارد. مری جاکوبسون هم بیش از ۱۵ سال تجربه مشاوره بالینی و پزشکی دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از استانفورد است.

آنها برای آغاز فعالیت خود چند موضوع را مدنظر قرار دادند: اول اینکه آنها فهمیدند بسیاری از زنان به خصوص آنهایی که در جوامع محروم زندگی می‌کنند، برای دسترسی به خدمات پزشکی با موانعی روبرو هستند. پس تصمیم گرفتند در استارتاپ خود با ارائه خدمات پزشکی از راه دور خیلی راحت مشکل را حل کنند.

دوم اینکه سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی سنتی، فرآیندهای دست و‌پا گیر، زمان انتظار طولانی و نیازمند به بازدیدهای فیزیکی است. «هلوآلفا» این واسطه‌ها و فرآیندها را حذف کرد تا زنان به راحتی به مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی دسترسی پیدا کنند. هم‌اکنون پلتفرم درمان هلوآلفا دسترسی به بیش از ۱۰۰ وضعیت پزشکی از جمله مراقبت‌های اولیه، مراقبت‌های فوری، سلامت روان و دسترسی به دکتر زنان و زایمان را تسهیل کرده است.

سوم گلوریا و مری معتقد بودند با ارائه مراقبت‌های بهداشتی معمول و مداخله زودهنگام، می‌توانند بیماری‌های جدی را شناسایی کرده و از آنها پیشگیری کنند. در این صورت آنها می‌توانند از بیماری‌هایی که سلامت زنان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند. هلوآلفا همچنین می‌تواند نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی پرهزینه را کاهش دهد.

هدف دیگر بنیانگذاران از راه‌اندازی هلوآلفا، ایجاد ارتباط بین پزشک و بیمار با ارائه یک پلتفرم پیام‌رسان است. به این صورت در هرمکان و در هر زمان مراقبت‌های پزشکی در دسترس زنان است.

HelloAlpha چه می‌کند؟

در Hello Alpha شما در هر زمان از روز می‌توانید به صورت آنلاین وارد مطب پزشک خود شوید و از خانه درمان دریافت کنید. «هلوآلفا» طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند آلرژی، عفونت‌های مقاربتی (STIs)، سلامت روان، کاهش وزن، کنترل بارداری، دیابت، آسم،عفونت مجاری ادراری و صدها بیماری دیگر را پوشش می‌دهد.

برای استفاده از سایت هلوآلفا که فعلا برای کاربران آمریکایی قابل استفاده است، در ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ثبت‌نام تنها به ایمیل نیاز دارید. سپس اطلاعات خود را وارد می‌کنید و پس از تکمیل ثبت‌نام، روی بیماری مورد نظر خود کلیک می‌کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای آلرژی درمان شوید، تنها کافی است روی بخش «آلرژی» کلیک کنید. در آنجا اطلاعاتی در مورد آلرژی‌ها، گزینه‌های درمانی و جزئیات مربوط به علل احتمالی، علائم، محرک‌ها و عوامل خطر را پیدا خواهید کرد. سپس آلفا شما را به یک پزشک یا پزشک پرستار دارای مجوز متصل می‌کند. تیم پزشکی توسط مری جاکوبسون، رهبری و هدایت می‌شوند.

البته برای ارتباط با پزشک شما ۲ گزینه دارید؛ ویزیت انفرادی و عضویت در آلفا. عضویت در آلفا هم چند بخش دارد:

۱۲۰ دلار در سال: شما می‌توانید در سال ۱۲۰ دلار پرداخت کنید. با این عضویت شما حداکثر می‌توانید ۲۴ بازدید رایگان از سایت داشته باشید و پیام‌های نامحدود به تیم پزشکی ارسال کنید.

ماهانه ۲۹ دلار: اگر اشتراک ماهیانه ۲۹ دلار را خریداری کنید، در ماه ۲ بار بازدید خواهید داشت. این عضویت باعث می‌شود که شما به بیش از ۱۰۰ موقعیت پزشکی و پزشک دسترسی داشته باشید، اما این بخش شامل کاهش وزن، دیابت یا خدمات سلامت روان نمی‌شود.

Alpha Membership Plus با قیمت 64 دلار در ماه: این عضویت شامل ۴ بازدید در ماه است. با این عضویت شما به بسیاری از مراقبت‌های پزشکی مانند کاهش وزن، دیابت، خدمات سلامت روان و 100 موقعیت پزشکی دیگر دسترسی خواهید داشت.

احتمال دارد که شما قصد نداشته باشید اشتراک هیچ‌کدام از موارد بالا را خریداری کنید، در این صورت می‌توانید برای یک‌بار بازدید از سایت و یک‌بار ارتباط با پزشک ۳۵ دلار پرداخت کنید. این گزینه هم خدمات کاهش وزن، دیابت و سلامت روان را شامل نمی‌شود.

حالا شاید این سوال پیش آید که آیا «هلوآلفا» بیمه بیماران را قبول می‌کند؟ که در پاسخ به این سوال باید گفت این پلتفرم بیمه هزینه‌های درمانی را نمی‌پذیرد. با این حال، برخی از داروخانه‌ها امکان دارد بیمه درمانی شما را برای خرید دارو بپذیرد. به همین خاطر وقتی از خدمات آلفا استفاده می‌کنید، آنها اطلاعات بیمه شما را دریافت می‌کنند.

آلفا هم‌اکنون در بیش از ۵۰ درصد از ایالات متحده فعالیت می‌کند و در حال گسترش فعالیت خود در دیگر ایالت‌هاست.

آیا می‌توان به هلوآلفا اعتماد کرد؟

در پلتفرم آلفا، داده‌های بیماران جمع‌آوری می‌شود و به همین خاطر شاید افراد نتوانند به این استارتاپ اعتماد کنند. با اینحال این تیم برای حفظ حریم خصوصی و محرمانه‌ماندن داده‌ها اقداماتی را انجام داده است:

وقتی کاربر در سایت آلفا حساب کاربری ایجاد می‌کند، به او این امکان داده می‌شود که به بخش‌های مختلف پلتفرم دسترسی داشته باشد. آلفا در این زمینه تضمین می‌کند که اطلاعات بهداشتی کاربران محرمانه و ایمن باقی می‌ماند. این اطلاعات شامل داده‌های حساس مربوط به سلامتی و سابقه پزشکی شما است.

آلفا شما را به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز متصل می‌کند. این ارائه‌دهندگان از استانداردهای سختگیرانه حفظ حریم خصوصی و الزامات قانونی برای محافظت از اطلاعات شما پیروی می‌کنند.

بنیانگذاران در تیم خود یک خط مشی رازداری جامع تهیه کردند که تمام جنبه‌های جمع‌آوری داده‌ها، استفاده و حفاظت از آنها را پوشش می‌دهد. پیش از آنکه از خدمات آلفا استفاده کنید، می‌توانید خط‌مشی را کامل مطالعه کنید تا متوجه شوید چگونه داده‌های شما مدیریت می‌شود.

اگر شخص دیگری غیر از شما بخواهد از این سرویس استفاده کند، نیاز به مجوز از سوی شما دارد. چون آلفا به استقلال فردی و حریم خصوصی احترام می‌گذارد.

فعالیت هلوآلفا با رقیبان خود چه تمایزی دارد؟

هلو آلفا رقیبان بسیاری دارد؛ مانندTeladoc Health، Maven، و K Health1 و ۱۵ شرکت دیگر. درحالی که این رقبا هم خدمات سلامت از راه دور ارائه می‌دهد، اما این استارتاپ روی سلامت زنان تمرکز کرده است و از این جهت با رقبای دیگر تفاوت‌ دارد. این استارتاپ تفاوت‌های دیگری هم با استارتاپ‌های دیگر دارد:

اول اینکه هلوآلفا برای بیش از ۱۰۰ وضعیت پزشکی مربوط به مراقبت‌های اولیه و فوری، سلامت باروری زنان، سلامت روان و مدیریت شرایط مزمن، مراقبت‌های کاملی ارائه می‌دهد. پلتفرم این استارتاپ طیف گسترده‌ای از نیازهای مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد.

دوم هلوآلفا امکان معاینه از راه دور را فراهم کرده است. مشاوره مجازی این استارت باعث شده کاربران نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. این بخش باعث می‌شود همه زنان به خصوص زنان جوامع محروم‌تر راحت به معاینه پزشکی دسترسی داشته باشند.

جذب سرمایه برای ادامه فعالیت

حدود ۸ سال از فعالیت هلوآلفا می‌گذارد. در این مدت این استارتاپ برای توسعه فعالیت خود سرمایه‌هایی از منابع مختلف دریافت کرده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر اسپرینگ راک از جمله شرکت‌هایی‌ست که روی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت دیجیتال تمرکز کرده است. در دور اخیر هم ۲۴ میلیون دلار روی استارتاپ هلوآلفا سرمایه‌گذاری کرده است.

سامسونگ نکست، بازوی سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ سامسونگ است که در تامین مالی هلوآلفا مشارکت داشته است. البته سامسونگ نکست در کنار سرمایه، به این تیم در راهبری هم کمک کرده است. سرمایه‌گذاران دیگری هم در این مدت به یاری هلوآلفا آمده‌‌اند که جزئیات خاصی از آنها منتشر نشده است. با این حال رشد سریع هلوآلفا نشان می‌دهد که گروه‌های متنوعی علاقه داشتند روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند.

چشم‌انداز هلو‌آلفا درسال ۲۰۲۴

به عنوان یک شرکت متخصص در حوزه سلامت زنان و پزشکی از راه دور، هلوآلفا برای سال ۲۰۲۴ و آینده برنامه‌هایی دارد: مانند اینکه هدف تیم هلوآلفا این است تا رشد و درآمد خود را تثبیت کند.این تیم انتظار دارد درآمدش تا سال ۲۰۲۴ به ۵۹۵ میلیارد دلار در سطح جهان برسد.

هلوآلفا همچنین می‌خواهد فعالیت خود را به حوزه‌های دیگر پزشکی مانند حوزه قلبی عروقی، ارتوپدی، عصبی عروقی، اورولوژی و دیابت نوع یک گسترش دهد.

تیم هلوآلفا نه تنها برای سال ۲۰۲۴ بلکه برای آینده خود هم پیش‌بینی‌هایی دارد؛ مانند گسترش درمان دیجیتال و تشخیص در خانه در ایالت‌های دیگر آمریکا، استفاده از دستگاه‌های بیومتریک و فناوری‌های پوشیدنی، به دست گرفتن بازار اتحادیه اروپا، افزایش فراگیری خدمات آلفا به جمعیت‌های مختلف بیماران، توجه بیشتر به محیط‌زیست، استفاده از هوش‌مصنوعی و افزایش عدالت درسلامت.

منبع: شرق

برچسب‌ها : ،،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل