مهمترین اخبار رسانه‌ها/ از اختلاف صدا و سیما با وزارت ارتباطات تا آثار فیلترینگ بر اینترنت

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته سوم فروردین ماه را می خوانید:

  • اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان است

ایسنا: به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها از روز چهارشنبه، ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است.

حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رایگان شدن سایت‌های دانشگاهی پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تسهیل شرایط برای دانشجویان بوده، گفت: مقرر شد وزارت علوم سایت‌های مورد نظر را به ما اعلام کند و دسترسی به این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان شود. قبل از عید هم بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت در اختیار کاربران بود که شامل دانشجویان هم می‌شد.

  • ظرفیت شبکه موبایل اشباع شده است

ایسنا: به گفته مسوولان حوزه ارتباطات با اشباع ظرفیت فعلی شبکه موبایل، تنها راه توسعه ظرفیت شبکه، در اختیار گرفتن منابع فرکانسی پایین با امکان سرمایه‌گذاری کمتر و پوشش بیشتر است؛ در حالی‌که این باندهای فرکانسی اکنون در اختیار صداوسیماست. توسعه شبکه‌های پهن‌باند دغدغه همه کشورهاست. ازطرفی فرکانس هرچه پایین‌تر باشد، طول موج آن بزرگ‌تر و پوشش و مقاومت آن در برابر خطا بیشتر است. با استفاده از فرکانس‌های پایین، اپراتورها می‌توانند با کمترین سرمایه‌گذاری پوشش بیشتر و بهتری را ایجاد کنند و شبکه‌های پهن‌باند با هزینه کمتری دست مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد. درحالیکه هرچه به سمت فرکانس‌های بالاتر بروند، تعداد دکل‌های بیشتری لازم است و هزینه پوشش بالاتر می‌رود.

  • افزایش سرعت اینترنت، بدون افزایش قیمت

ایسنا: به گفته وزیر ارتباطات، افزایش چهار برابری سرعت اینترنت خانگی گفت با تبدیل ADSL به VDSL با افزایش قیمت همراه نیست و تنها درصورت افزایش حجم مصرف و یا تغییر مودم، منجربه افزایش هزینه بیشتر برای کاربران می‌شود.

یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای  ADSL است و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده، چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد. جهرمی نیز اعلام کرد با آغاز مجدد کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها، به شرکت‌های اینترنت خانگی ابلاغ شده که تا پایان اردیبهشت سرعت همه‌ مشترکین خود را به ۱۶مگابیت ارتقا دهند.

به گفته او با جایگزینی سرویس ADSL با VDSL، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران برد و پس از آن روی همان سیم مسی است، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.

  • خدمات آنلاین پستی را آنلاین دریافت کنید

ایسنا: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری شرکت پست، خدمات پست غیر حضوری را در قالب “پیشخوان مجازی پستی” عرضه کردند که به گفته آنها از این طریق امکانات کامل دفاتر پستی به صورت غیر حضوری برای کاربران فراهم شده است. به منظور رفع دغدغه‌ ماندن در خانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشخوان مجازی پستی را عرضه کرده و به مشتریان کمک می‌کند تا در خانه بمانند و با استفاده از این پیشخوان خدماتی همانند آنچه که از یک دفتر خدمات پستی ارائه می‌شود را دریافت کنند.

مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی‌های این پلتفرم، گفت: این پلتفرم دانش‌بنیان با همکاری شرکت ملی پست به نتیجه رسید و توسط آن امکانات کامل یک دفتر پستی برای کاربر فراهم می‌شود و کاربران بدون مراجعه حضوری می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

  • اختلاف صدا و سیما و وزارت ارتباطات باید در شورای عالی فضای مجازی رسیدگی شود

فارس: عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اختلاف ۲ نهاد صدا و سیما و وزارت ارتباطات درباره مالکیت فرکانس ۸۰۰ گفت: این موضوع احتیاج به گزارش فنی دقیق دارد و هر ۲ نهاد با توجه به ادعای مالکیتی که دارند باید در قالب یک جلسه فنی در شورای عالی فضای مجازی حضور یابند و گزارش مکتوب ارائه دهند.

محمد حسن انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اختلاف مالکیت فرکانس ۸۰۰ بین ۲ نهاد وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما گفت: این موضوع بیش از هر زمان دیگری احتیاج به یک گزارش فنی و دقیق دارد به طوری که در حال حاضر هر ۲ نهاد ادعا می‌کنند این فرکانس متعلق به آنها است، اما باید به این نکته اشاره کنم که هنوز یک جلسه فنی برای این موضوع بسیار مهم در شورای عالی فضای مجازی برگزار نشده است که در این رابطه باید هر دو نهاد گزارش کتبی را‌‌‌ در قالب یک جلسه ارائه دهند.

  • با شیوع کرونا در ایران، رکورد نصب و خرید بازی موبایلی شکست

فارس: کاربران بازار از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۰۷ میلیون بار، بازی دانلود یا به‌روزرسانی کردند و رکورد خرید هفتگی بازی را شکستند. بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافه‌بازار، تنها در هفته‌ دوم فروردین ۹۹ رکورد ۲۲ میلیون نصب یا به‌رورزسانی برای بازی‌های بازار ثبت شد که نسبت به میانگین هفتگی سال ۹۸، ۷۲ درصد افزایش داشت.

از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا روز ۱۵ فروردین امسال، سه ژانر بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با درصد ۳۷ درصد بیشترین رشد نصب یا به روزرسانی را داشتند.

  • هوش مصنوعی ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد

فارس: برنامه‌نویسان رایانه مدعی شدند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس، خیلی سریع‌ افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

این برنامه که توسط شرکت Zegami ساخته شده، عکس  اشعه ایکس قفسه سینه بیماران را بررسی می‌کند و با سرعت بیشتری در تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا عمل می‌کند. شرکت زیگامی با استفاده از اطلاعات بنیادی مرتبط با دانشگاه آکسفورد، موفق به توسعه این مدل یادگیری ماشین شده که با بررسی عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد، به ابتلا  آنها به ویروس کرونا پی می‌برد.

  • آپ دیوار رکورد ۲۰ میلیون نصب در بازار را زد

فارس: هفته گذشته نصب اپلیکیشن اندروید دیوار در بازار از مرز ۲۰ میلیون عبور کرد. به این بهانه نگاهی به دیوار و تعداد کاربرانش و مقایسه آن با چند اپلیکیشن دیگر ایرانی انداخته‌ایم.

دیوار در حالی از مرز ۲۰ میلیون نصب عبور کرده که نزدیک‌ترین اپ‌های ایرانی به آن اسنپ با بیش از ۶ میلیون نصب و دیجی‌کالا و شیپور با بیش از ۵ میلیون نصب هستند که اتفاقا مورد آخر رقیب مستقیم دیوار نیز محسوب می‌شود و می‌توان بر اساس این آمار نصب متوجه شد که دیوار نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش، شیپور ۴ برابر کاربر بیشتری دارد.

تنها اپلیکیشن‌های موجود در بازار که آمار بالاتری نسبت به دیوار ثبت کرده‌اند، واتس‌اپ و اینستاگرام هستند که از پرکاربردترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شوند.

  • هشدار وزارت ارتباطات درباره نوعی شیوه کلاهبرداری از مشترکان

مهر: وزارت ارتباطات نسبت به نوعی شیوه کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه به بهانه برنده شدن در یک مسابقه رادیویی با حضور وزیر ارتباطات، هشدار داد. در پی شکایت تعدادی از مشترکان تلفن‌ همراه از نوعی کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده‌شدن در یک مسابقه رادیویی آن‌هم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسر مبالغی از حساب برخی مشترکان، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات اطلاعیه‌ای صادر کرد.

هرگونه تماس مشکوک با عنوان مسابقات رادیویی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشترکان تلفن همراه و ثابت، با هدف کلاهبرداری انجام می‌پذیرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون در هیچ یک از برنامه های صدا و سیما که در آن مسابقه‌ای همراه با اهدای جوایز برگزار شود شرکت نکرده و نخواهد کرد.

  • پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران راه‌اندازی شد

مهر: ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران را راه اندازی کرد. پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران با جمع‌آوری و تحلیل حوزه‌های دانشی، فناورانه و کاربردی اقتصاد دیجیتال در ایران و جهان سعی بر آن دارد که از یک سو وضعیت فعلی اقتصاد دیجیتال در کشور و جایگاه آن در جهان را ترسیم و از سوی دیگر به عنوان یک سیستم تحلیلی پشتیبانی از تصمیم برای سیاست‌گذاران، فناوران و پژوهشگران این حوزه ایفای نقش کند.

پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران در سه بخش «محصولات اقتصاد دیجیتال کشور»، «پتنت‌های بین‌المللی» و «مقالات منتشر شده مهمترین حوزه‌های اقتصاد دیجیتال»، قابلیت جستجو و ارائه گزارشات تحلیلی را ارائه می‌دهد.

  • چین بعد از ۴۰ سال به برتری آمریکا در ثبت اختراع پایان داد

مهر: چین درسال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۵۸ هزار حق امتیاز اختراع به طور بین المللی ثبت کرده و به این ترتیب از آمریکا پیشی گرفته است. آمریکا ۴۱ سال مداوم بیشترین حق امتیاز اختراع درجهان را ثبت کرده است.

گزارش عملکرد سازمان مالکیت معنوی(WIPO) در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده عملکرد ارتقا یافته چین در خصوص ثبت حق امتیاز اختراع است. طبق این گزارش در سال گذشته چین به عنوان بزرگترین منبع درخواست حق امتیاز اختراع بین المللی ثبت شده در WIPO از آمریکا پیشی گرفته است. چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۸ هزار و ۹۹۰ درخواست حق امتیاز اختراع در WIPO ثبت کرده است. این درحالی است که آمریکا در سال گذشته ۵۷ هزار و ۸۴۰ درخواست حق امتیاز اختراع ثبت کرده است.

  • آذری جهرمی: فیلترینگ به کیفیت اینترنت ضربه زده است

ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلتر شبکه‌های اجتماعی خصوصا تلگرام باعث شده ضربه بدی به کیفیت اینترنت وارد شود. «محمدجواد آذری جهرمی» به صورت زنده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، افزود: رفع فیلتر تلگرام دست من نیست و اگر بود این کار را انجام می‌دادم. وی افزود: فیلترینگ به روند کاری ما و کیفیت اینترنت ضربه زده است و ترافیک داخلی ما را دچار مشکل کرده است.

ترافیک داخلی ما این روزها به خارج می‌رود و دوباره به داخل برمی‌گردد و همین مساله کار ما را چند برابر کرده است. اگر این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتما آن را انجام می‌دادم.

  • افزایش ۳۵ درصدی مرسولات پستی

ایرنا: مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان گفت: با افزایش ۳۵ درصدی مرسولات پستی مواجه هستیم و از روزهای ابتدایی امسال بیش از ۳ میلیون مرسوله در سراسر کشور توزیع شده است. او معتقد است پستچی‌ها نیز امروز در خط مقدم کرونا در حال خدمت‌رسانی هستند.

«محمد اخلاقی» با بیان این‌که به دلیل تاخیرهای پیش آمده در پست در تمام شبکه‌های اجتماعی شرکت ملی پست از مردم عذرخواهی کردیم، خاطرنشان کرد: جز روز اول فرودین ماه که تعطیلی سراسری شرکت ملی پست بود، روزهای دیگر (۲۹ اسفند تا ۵ فروردین) همکاران ما مشغول بودند و فعالیت‌های پستی در کل حوزه ها انجام می‌شد. در روزهای اول، دوم و سوم فروردین ۵۰ درصد نیروها در تمام واحدها فعال بودند. واحد پستی تعطیل نداشتیم اما از آنجایی که تعداد مراجعه کنندگان کاهش پیدا کرده بود، در برخی واحدها با نیمی از نیروها کار را آغاز کردیم.

  • مقایسه‌ سرعت اینترنت مشترکین قم، قبل و بعد از نصب VDSL

باشگاه خبرنگاران جوان: سجاد بنابی نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار پستی سرعت اینترنت مشترکین قم، قبل و بعد از نصب VDSL را مورد مقایسه قرار داد.

واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت VDSL در قم از اواخر سال ۹۸ آغاز شده است. در این مدت کوتاه، تاکنون ۵۸۹۴ سرویس VDSL در شهر قم نصب شده که ۳۲۸۰ مورد آن نیز دایر گردیده است. VDSL نوعی سرویس اینترنت پرسرعت است که قادر به افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت برای کاربران است و آن‌ها قادر خواهند بود با سرعت ۴۰ تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (بر اساس فاصله مشترک تا مرکز مخابراتی) برای دریافت اطلاعات و بین ۲۰ تا۵۰ مگابیت در ثانیه برای ارسال اطلاعات اقدام نمایند.

  • اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت به فرکانس‌های صداوسیما ربطی ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان:  نوید همایونی مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر درباره چگونگی استفاده از فرکانس‌های ۷۰۰ تا ۸۰۰ که هم اکنون در اختیار صدا و سیماست توضیحاتی ارائه داد. مدتی است که وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت، بحث انتقال این فرکانس‌ها به این وزارتخانه را مطرح کرده است که صحت و سقم آن نیازمند بررسی تخصصی و کارشناسی است.

مدیر کل پایش فضای مجازی مخابرات افزود تصریح کرد: امروزه بخش زیادی از اعتراضات به قطعی اینترنت مربوط به اینترنت ثابت خانگی است نه اینترنت موبایل. اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت ثابت ربطی به فرکانس‌ها ندارد و به زیرساخت‌های ارائه شده توسط وزارت ارتباطات بازمی‌گردد. به طور طبیعی افزایش فرکانس‌هایی که در اختیار اپراتور‌ها برای ارائه اینترنت وجود دارد می‌تواند به افزایش سرعت آن کمک کند، اما مسئله اصلی این است که تعدادی از باند‌های در دسترس اپراتور‌ها در حاضر به صورت کامل استفاده نمی‌شوند از طرفی بیش از ۹۰ درصد از موبایل‌های مشترکان امکان استفاده از اینترنتی را که اپراتور‌ها با به کارگیری فرکانس‌های ۷۰۰ تا ۸۰۰ ارائه می‌کنند ندارند و مجبورند برای استفاده از این اینترنتِ با سرعت بالا هزینه زیادی برای تعویض موبایل‌ خود بپردازند.

  • هوآوی صدرنشین تعداد ثبت اختراع در اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی

خبر آنلاین: هوآوی در زمینه تعداد ثبت اختراعات در قاره اروپا، در صدر برندهای جهان و بالاتر از رقبای خود قرار گرفته است.

دفتر ثبت اختراع اروپا (EPO) آمار و ارقام مربوط به ثبت اختراع (پتنت‌ها) را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرده است. بر اساس آمار منتشر شده، در سال گذشته میلادی در مجموع ۱۸۱ هزار درخواست برای ثبت اختراع توسط این سازمان دریافت شده است. این آمار افزایش ۴ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد. در این بین تعداد درخواست شرکت‌های چینی برای ثبت اختراع با افزایش ۲۹.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی به ۱۲۲۴۷ مورد رسیده است.  در این رده‌بندی، ایالات متحده آمریکا، آلمان، ژاپن و چین به ترتیب جایگاه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

  • گوگل کروم ۸۱ با Web NFC و قابلیت‌های بیشتر منتشر شد

زومیت: گوگل ساعاتی پیش از انتشار نسخه‌ی ۸۱ مرورگر کروم خبر داد. این نسخه ضمن برطرف‌ساختن برخی از مشکلات پیشین، قابلیت‌های جدیدی به مرورگر وب محبوب گوگل اضافه می‌کند.

نسخه‌ی پایدار گوگل کروم ۸۱ (Google Chrome) رسما برای سیستم‌های عامل‌ ویندوز و macOC و لینوکس منتشر شد. انتشار این نسخه برای هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود؛ اما شیوع ویروس کرونا باعث برهم‌خوردن برنامه‌های گوگل شد تا با تأخیری چندهفته‌ای، شاهد دردسترس قرارگرفتن کروم ۸۱ برای سیستم‌‌عامل‌های مقصد باشیم. براساس گزارش جدید رسانه‌ی ZDNet، گوگل مجبور شده است برخی از قابلیت‌هایی را به نسخه‌های بعدی منتقل کند که قصد داشت به گوگل کروم ۸۱ بیاورد. با‌این‌حال، کروم ۸۱ هنوزهم ویژگی‌های جدید مهمی به‌همراه دارد.

  • تعداد تراکنش‌های کارتی با شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد

زومیت: آخرین گزارش اقتصادی شاپرک برای اسفند ۱۳۹۸ نشان‌دهنده‌ی این است که میزان تراکنش‌های شاپرکی در اسفند درمقایسه‌ با بهمن‌ ۱/۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است. این یعنی شیوع ویروس کرونا در کشور و در پی آن، خانه‌نشینی اجباری مردم باعث کاهش میزان خریدها و تراکنش‌های کارتی در بستر شاپرک شده است. گزارش شاپرک نشان می‌دهد در اسفند ۱۳۹۸ حدود ۲،۲۸۱ میلیون تراکنش با ارزش ۳،۲۸۲ هزار میلیارد ریال در شبکه‌ی الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده است که درمقایسه‌با بهمن، رشد منفی ۱/۳۷ درصدی در تعداد و ۱/۲۲ درصدی در ارزش ریالی را تجربه است.

  • قوانین فوروارد پیام در واتس اپ سختگیرانه تر می شود

ایران آنلاین: واتس اپ برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی اعلام کرده اگر کاربری در واتس اپ پیامی را دریافت کند که قبلا ۵ بار فوروارد شده باشد، فرد فقط می تواند آن را به یکی از چت های خود بفرستد.

واتس اپ در یک پست وبلاگی اعلام کرد: شاهد افزایش قابل توجه تعداد پیام های فوروارد شده در پلتفرم خود بوده ایم. هرچند بسیاری از این پیام ها بی ضرر هستند( مانند ویدئوهای کوتاه)، اما این روند به گسترش اخبار جعلی دامن می زند. در ادامه آمده است: ما معتقدیم  برای آنکه واتس اپ همچنان محیطی مناسب محاورات خصوصی بماند، باید روند گسترش چنین پیام هایی کندتر شود.

  • بازدید وزیر ارتباطات از شرکت ایرانسل

آی‌سی‌تی‌نیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بازدید از بخش‌های فنی و ارتباط با مشتریان ایرانسل، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت شبکه و تلاش‌های کارکنان ایرانسل برای حفظ پایداری شبکه در شرایط کرونایی کشور، قرار گرفت.

در این بازدید که ظهر روز دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹، در ساختمان امام خمینی (ره) ایرانسل انجام شد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی او را همراهی می‌کرد، از مرکز عملیات شبکه، مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان و بخش‌های فنی ایرانسل بازدید کرد و در نشستی با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران ایرانسل، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ترافیک و پایداری شبکه همزمان با شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و گزارشی از سایر اقدامات در دست انجام و مشکلات موجود در توسعۀ شبکه به وی ارائه شد.

  • مایکت از کافه بازار شکایت می‌کند؛ یک پرونده انحصارطلبی جدید در شورای رقابت

دیجیاتو: «وحید رحیمیان»، مدیرعامل فروشگاه نرم‌افزاری «مایکت»، پلتفرم «کافه بازار» را به انحصارطلبی متهم کرد. او اعلام می‌کند که مایکت به زودی و پس از بحران کرونا، از کافه بازار در شورای ملی رقابت شکایت خواهد کرد.

ماجرا از این قرار است که او در یک رشته‌توییت، اعلام کرد که توسعه‌دهنده‌ی یک بازی از مایکت درخواست کرده تا بازی‌اش از این پلتفرم حذف شود. او می‌گوید دلیل این «درخواست نامتعارف»، شرط شفاهی کافه بازار برای پروموت کردن این بازی در صفحه اول خود بوده است. در واقع مدیرعامل مایکت می‌گوید اگر یک بازی بخواهد در صفحه اول بازار پروموت شود، نباید در استور اندرویدی ایرانی دیگری منتشر شود و کافه بازار این روند را به شکل کتبی به توسعه‌دهندگان اعلام نمی‌کند.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست