اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از زبان آذری جهرمی

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه را می خوانید:

  • وزیر ارتباطات از احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال خبر داد

تسنیم: آذری جهرمی گفت: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، آماده همکاری با نهادهای آموزشی هستیم. آذری‌جهرمی ساعتی پیش در صفحه شخصی خود نوشت: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌وپرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیونها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند. سعید نمکی وزیر بهداشت شب گذشته درباره تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی مدارس، اظهار کرد: درباره مدارس مناطقی که موارد مثبت کرونا در آنها شناسایی شده است، جمعه شب بررسی و وضعیت تعطیلی را اعلام خواهیم کرد.

  • کسب‌وکارهایی که با دورکاری به نتیجه می‌رسند

ایسنا: در شرایطی‌ که ویروس کرونا به ایران هم رسیده و یکی از عوامل پیشگیری از آن، حضور کمتر در مکان‌های عمومی عنوان شده است، شرکت‌هایی که پیش‌تر فرهنگ دورکاری را برای کارکنان خود جا انداخته‌اند، با برخورداری از ابزارهای فناوری، راحت‌تر می‌توانند از این امکان برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند، درحالی‌که کسب‌وکارهای سنتی مسیر دشوارتری در پیش دارند.عطا خلیقی – کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات – در پاسخ به این‌که چرا هنوز امکان دورکاری در بسیاری از شرکت‌ها فراهم نشده است، گفت: ما آمادگی فرهنگی برای این کار را نداریم و این یک موضوع جدید در کشور ماست. البته برخی از شرکت‌ها قبلا آزمایش کردند و به نتیجه‌ رسیدند و بنا به نوع مدیریتشان برای تحویل کارها، اقدام به دورکاری کردند.

  • آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای کلاس های غیرحضوری دانشگاهها

مهر: نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت درپی تصمیم برخی دانشگاه‌ها و مدارس برای آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آمادگی ارتباط رسانی به این خدمات را دارد. سجاد بنابی از آمادگی شبکه ارتباطی کشور برای برگزاری کلاس های غیرحضوری در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: زیرساختهای ارتباطی کشور آماده ارائه خدمات به دانشگاهها و مدارس برای ایجاد کلاس درس غیرحضوری است.

  • «هوش مصنوعی»مبتلایان به کرونا را تشخیص می دهد

فارس: فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند از شیوع ویروس کرونا در چین جلوگیری کنند. فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند از شیوع ویروس کرونا در چین جلوگیری کنند. در حالی که چندین شرکت فناوری با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره خود به کنترل کرونا کمک کرده‌اند، به نظر می‌رسید استفاده از ماسک توسط افراد موجب اختلال در عملکرد سیستم تشخیص چهره افراد مشکوک می‌شود. براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، هوش مصنوعی قادر است فعالیت خود را با وجود ماسک به خوبی انجام دهد و به راحتی افراد مشکوک را شناسایی کند.

  • افزایش گرایش مردم به خرید اینترنتی با فراگیر شدن ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو هیأت مدیره شرکت پست؛ با انتشار پستی در صفحه شخصی اش احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته‌های پستی را بسیار پایین دانست. با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان، ایران نیز از جمله کشور‌هایی که یک هفته ای است با این ویروس دست وپنجه نرم می کند.از این رو مسئولان کشور برای جلوگیری از شیوع بیش از حد این ویروس و تلفات زیاد اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده اند. به تازگی بهزاد اقبال خواه، عضو هیأت مدیره شرکت پست با انتشار پستی در صفحه شخصی اش در توییتر از گرایش مردم به خرید اینترنتی با فراگیر شدن کرونا خبر داد و احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های پستی را بسیاربسیار پایین دانست.

  • طراحی گوشی بلک شارک ۳ شیائومی در یک تیزر تبلیغاتی لو رفت

گجت نیوز: شیائومی بلک شارک ۳ (Xiaomi Black Shark 3) گوشی گیمینگ سال ۲۰۲۰ این شرکت چینی است. به تازگی در یک تیزر ویدیویی گوشه اشاره‌ای به طراحی گوشی بلک شارک ۳ شده است. بنچمارک گوشی بلک شارک ۳ پرو و رکوردشکنی آن در آنتوتو نشان داد با یک گوشی بسیار قدرتمند رو به رو هستیم. تا چند روز دیگر این گوشی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد؛ شیائومی گوشی گیمینگ جدیدش را در روز سوم مارس (سیزدهم اسفند) معرفی می‌کند. پیش از آن، به لطف انتشار یک تیزر ویدیویی، به قسمتی از سبک طراحی گوشی بلک شارک ۳ پی بردیم.

  • ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند

خبرنامه دانشجویان ایران: گزارش مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات درباره‌ی وضعیت شاخص‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می‌دهد ۷۰/۵۸ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات (IDI) منتشر کرده است. در این گزارش، اطلاعاتی مربوط به شاخص‌های توسعه‌ی فاوا، میزان مهارت، دسترسی فاوا و میزان استفاده‌ی فاوا در استان‌ها مشاهده می‌شود. همچنین، گزارشی با عنوان «شکاف جنسیتی کاربران اینترنت به تفکیک استان‌ها» منتشر شده است.

  • زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی فراهم شد

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فراهم شدن امکانات برای برگزاری کلاس‌های مجازی برای جویندگان علم خبر داد. با توجه به تعطیلی موقت دانشگاه‌ها و مدارس کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی خبر داد. بر اساس توییت او این امکانات با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش فراهم شده و تحصیل علم و دانش در ضمن حفظ سلامتی و مراقبت از مهم‌ترین نعمت انسان را برای دانش آموزان و دانشجویان ممکن می‌کند.

  • راه‌اندازی کانال تلگرامی ویژه کرونا

ایرنا: رئیس انجمن رادیولوژی ایراناز راه‌اندازی یک کانال تلگرام ویژه‌ خبر داد که پزشکان می‌توانند تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار ارسال کنند و از نظر اساتید در مورد آن بهره‌مند شوند. مرتضی صانعی طاهری رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: کانال تلگرام ویژه‌ای توسط انجمن رادیولوژی طراحی شده که پزشکان می‌توانند تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار ارسال کنند و از نظر اساتید در مورد آن بهره‌مند شوند.

  • ارتقای “تشخیص چهره” با هوش مصنوعی برای شناسایی افراد دارای ماسک

ایسنا: یکی از شرکت‌های فناوری چین از ارتقای الگوریتم تشخیص چهره خود خبر داده که افراد دارای ماسک را نیز شناسایی می‌کند. در حال حاضر بیشتر مردم در چین به دلیل شیوع کرونا از ماسک استفاده می‌کنند و شرکت‌های سازنده فناوری تشخیص چهره در این کشور از “هوش مصنوعی” استفاده می‌کنند تا بتوانند چهره افراد دارای ماسک را نیز شناسایی و از این طریق به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری کمک کنند.”شرکت فناوری هانوانگ”(Hanwang Technology Co Ltd) که مقر آن در پکن است، الگوریتم اصلی خود را ارتقا داده و یک سیستم جدید تشخیص چهره برای افرادی که ماسک به صورت خود می‌زنند، تولید کرده است.

  • سامسونگ، زمام‌دار فروش در کره جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده در فضای مجازی، سامسونگ بیشترین آمار فروش در کره جنوبی در سه ماهه اخیر را از آن خود کرده است به تازگی آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اخیر سال در کره‌جنوبی منتشر شده است که اطلاعات جالبی به ما منتقل می‌کند. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سامسونگ، این شرکت بار دیگر بیشترین سهم فروش کره جنوبی در بازه زمانی اکتبر و دسامبر ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. گزارشی که اخیرا توسط یکی از خبرگزاری‌های فناوری منتشر شده است، اطلاعات تازه‌ای از تحقیقات سازمان Counterpoint می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، سامسونگ توانسته است ۵۷ درصد از سهم بازار را از آن خود کند. البته این میزان، ۱۴ درصد از بازه زمانی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ کمتر است. علی‌رغم این کاهش درصدی، ۷ مورد از ۱۰ گوشی پرفروش توسط سامسونگ طراحی و تولید شده‌اند که در صدر آنان گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G قرار دارد. پس از این گوشی نیز آیفون ۱۱ و گلکسی نوت ۱۰ ۵G سه دستگاه برتر فهرست پرفروش‌ترین‌ها را کامل می‌کنند.

  • کرونا عرضه آیفون ۱۲ را به تاخیر می‌اندازد؟

ایسنا: تازه ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا و محدودیت شدید در پروازهای بین المللی موجب به تاخیر افتادن عرضه آیفون ۱۲ خواهد شد. یکی از کارمندان سابق اپل و کارشناسان زنجیره تامین این شرکت آمریکایی، اعلام کرده است که شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان که منجر به اعمال محدودیت‌های شدیدی در پروازهای بین المللی شده است، احتمالاً تولید و عرضه گوشی‌های جدید آیفون را به تعویق خواهد انداخت.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل