به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری برنا، ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده ۵G در ایران هفتمین سایت تجاری این حوزه را در مشهد افتتاح کرد.

در آیین افتتاحیه این سایت، بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل گفت: ایرانسل به عنوان دومین اپراتور بزرگ کشور و اولین ارائه دهنده نسل های جدید اینترنت، سعی  خود را بر آن گذاشته که در حوزه تکنولوژی پیشرو باشد.

وی افزود: تجربه نسل ۳ و ۴ اینترنت تجربه بسیار خوبی برای ما در حوزه دیجیتال بود و از همین رو ایرانسل را برا آن داشت که نسل پنجم اینترنت را در کشور ارائه کند.

عباسی آرند ادامه داد: نسل پنجم اینترنت مانند نسل های گذشته نیست و زیر ساخت جدیدی را در پی خواهد داشت، همچنین در این زمینه ما فاصله ی چندانی با کشور های پیشرفته در این حوزه نداریم و در حال گسترش و توسعه بستر اینترنت در کشور هستیم.

مدیر عامل ایرانسل  در خصوص نسل ششم اینترنت نیز عنوان کرد: در ایرانسل همگام با سایر کشور های پیشرفته، مطالعات نسل ششم اینترنت را آغاز کردیم و با نگاهی جدید در تحقیق و توسعه به جلو حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها کمک خواهیم گرفت، همچنین امیدواریم با دانشگاه فردوسی مشهد که نقش پر رنگی را در توسعه فناوری کشور ایفا میکند، همکاری های مناسبی داشته باشیم.

مدیر عامل ایرانسل  ضمن تشکر از مسئولین خراسان رضوی و مجموعه مدیریت شهری مشهد بیان کرد: ما رکورد جدیدی را در نصب دکل های مخابراتی در این استان داشتیم و سرمایه گذاری با مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان در جهت توسعه شبکه در خراسان رضوی انجام شده است.

گفتنی است؛ در ادامه این آیین افتتاحیه نیز مسئولین استانی و کشوری به نکاتی در این حوزه اشاره کردند.