لبه دانش

گوشی‌های اندرویدی به‌ زودی به قابلیت خلاصه کردن مقاله با هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

کاربران گوشی‌های اندرویدی به‌ زودی می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی «جمینای نانو» (Gemini Nano) مقاله‌ها را خلاصه کنند.

کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۸ پرو و گلکسی S۲۴ به جمینای نانو دسترسی دارند و با کمک قابلیت بهینه‌سازی این مدل هوش مصنوعی به‌زودی می‌توانند خلاصه مقاله‌های منتشر شده در صفحات وب را دریافت کنند.

شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه قوی‌ترین ابزار‌های هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند. جمینای گوگل در سه مدل نانو، پرو و اولترا عرضه می‌شود. از بین آنها تنها نسخه نانو می‌تواند روی دستگاه‌های اندرویدی مانند پیکسل ۸ پرو و سری گلکسی S۲۴ اجرا شود. دو مدل دیگر روی سرور‌های ابری گوگل اجرا می‌شوند. اندازه کوچک نسخه نانو در مقایسه با نسخه‌های پرو و اولترا به این معنی است که قابلیت‌های آن محدود است. اما شواهد جدید نشان می‌دهد که این مدل می‌تواند ویژگی جالب دیگری را ارائه دهد.

این مدل می‌تواند مقاله‌ها را خلاصه کرده و هنگام چت در واتساپ، پاسخ‌های هوشمندی ارائه دهد. حتی می‌تواند برخی پیام‌ها را بازنویسی کرده و دستیار خوبی برای کاربران باشد. امکان خلاصه کردن مقاله‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و از طریق گوشی‌های هوشمند در مرداد – شهریورماه (آگوست)‌به‌صورت آزمایشی اضافه شد. این قابلیت می‌تواند نکات کلیدی مقاله‌های تحت وب را استخراج کند و خلاصه محتوا را در اختیار کاربر قرار دهد.

در شرایط فعلی این ویژگی یعنی خلاصه کردن مقاله با هوش مصنوعی روی سرور‌های ابری اجرا می‌شوند. باید دید این قابلیت چه زمانی در نسخه‌ای عمومی در دسترس بقیه کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست