اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه ها/ از نسل بعدی گوشی‌های آیفون چه می‌دانیم؟

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز جمعه یازدهم بهمن ماه را می خوانید:

  • شبکه ملی اطلاعات و تاثیر آن در افزایش توان اقتصاد داخلی

فارس: آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات می گوید: وقتی دیگر نهادها برای تحقق این موضوع تلاش نکنند نمی توان انتظار داشت که شبکه ملی اطلاعات در ایران به طور کامل راه اندازی می شود همان طور که مطلع هستید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها فقط یک قسمت از تحقق شبکه ملی اطلاعات را بر عهده داشته است در همان قسمت نیز توانسته است به پیشرفت  ۸۰ درصد از پروژه دست پیدا کند.

  • آزمایش سرویس مایکروسافت xCloud در کانادا

باشگاه خبرنگاران‌جوان: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت این کنسول قرار است در ۲۹ ژانویه به صورت آزمایشی در کانادا به صورت آزمایشی عرضه شود و پس از آن در کشورهای آمریکا و انگلستان به همراه ۵۰ عنوان اول شخص و سوم شخص در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند از طریق تبلت، گوشی‌هوشمند اندرویدی و یا رایانه خود به این سرویس دسترسی داشته باشند.

  • پیام‌رسان‌ و جویشگر ملی رقیب می‌طلبند

ایسنا: اعضای شورای عالی فضای مجازی که در سال ۱۳۹۲ سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات را به تصویب رسانده‌اند، معتقدند وزارت ارتباطات در عمل به تکالیف خود تنها زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات را محقق کرده و درصد پیشرفت زیرساخت‌های اطلاعاتی این شبکه که شامل مراکز داده، نرم‌افزارها و خدمات پایه‌ای مانند نقشه، پیام‌رسان، موتور جست‌وجو و مسیریاب است، مورد قبول نیست.

  • هوآوی: در صورت رفع تحریم‌ها از گوگل استفاده نخواهیم کرد

سخت‌افزار: در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر در وین، وانگ فِی، رئیس بخش کسب و کار مشتریان هوآوی در اتریش، به طور واضح اعلام کرد که هوآوی برنامه‌ای برای برگشتن به استفاده سرویس‌های گوگل ندارد، حتی اگر این مجوزها دوباره برای آنها صادر شود.

  • وقتی تحریم‌ها هم مانع پیشرفت دانش فضایی ایران نمی‌شود

فارس: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران ماهواره‌های مختلفی را به فضا پرتاب کرده و جایگاه ایران در عرصه فناوری فضایی دنیا ارتقا یافته است. توسعه فناوری فضایی از ۲۵ سال گذشته در ایران آغاز شده و محققان ایرانی به دانش ساخت ماهواره‌های کوچک و دانشجویی، سنجش از راه  دور و نیز ماهواره‌برهای داخلی دست یافتند به طوریکه کشور ما در منطقه با اقتدار رتبه اول و در دنیا رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده و به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافته ایم.

  • توسعه فناوری برقراری ارتباط بین کشتی‌های روباتیک بدون سرنشین

آنا: اگر کشتی‌های بدون سرنشین (USVs) بخواهند به از مرحله طرح به ساخت و بهره‌برداری برسند، باید در دنیای واقعی به روشی قابل‌مقایسه با کشتی‌های معمولی فعالیت کنند. این بدان معناست که آنها نه تنها نیاز دارند که بتوانند بدون اینکه به جایی برخورد کنند یا گیر کنند، از نقطه A به نقطه B بروند، بلکه باید قادر باشند با سایر حمل‌ونقل و عبورومرور دریایی و خدمه کنترل‌کننده آنها، ارتباط برقرار کنند.

  • از نسل بعدی گوشی‌های آیفون چه می‌دانیم؟

ایسنا: تاکنون اطلاعات غیر رسمی زیادی در خصوص نسل بعدی گوشی‌های اپل، آیفون ۱۲، منتشر شده که محتمل‌ترین مشخصات آن به شرح زیر است: آیفون ۱۲ به صفحه نمایش اولد (OLED) مجهز است. این گوشی جدید قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت پرسرعت همراه موسوم به شبکه ۵G را داراست. به نظر می رسد که آیفون ۱۲ در چهار مدل مختلف در اختیار کاربران و مشتریان قرار خواهد گرفت. تاکنون قرار است آیفون ۱۲ در سه سایز و اندازه مختلف عرضه و ارائه شود که دو مدل از آنها صفحه نمایش ۶.۱ اینچی، یکی از آنها ۵.۴ اینچی و دیگری ۶.۷ اینچی دارد.

  • فیس بوک ۵۵۰ میلیون دلار غرامت می دهد

مهر: فیس بوک اعلام کرده برای تسویه شکایتی مربوط به جمع آوری و ذخیره اطلاعات بیومتریک کاربران ۵۵۰ میلیون دلار به شاکیان این شرکت در ایالت ایلینویز غرامت پراخت کند. این توافق در ایالت ایلینویز آمریکا انجام شده و به این ترتیب گروه‌های حفاظت از حریم شخصی کاربران به پیروزی بزرگی در برابر فیس بوک دست یافتند.

  • احتمال انتشار برنامه جدید ضبط مکالمه توسط گوگل

باشگاه خبرنگاران‌جوان: اپلیکیشن جدید شرکت گوگل ممکن است به زودی این امکان را برای کاربران فراهم کند که بتوانند مکالمات خود را ضبط کرده و در صورت نیاز اصلاحاتی را بر روی آن ایجاد کنند. بر طبق تحقیقات صورت گرفته توسط برخی هکر‌ها و تست‌های انجام شده بر روی فایل‌های موجود در سرور‌های گوگل، کد‌های موجود نشانگر آن است که نه تنها چنین برنامه‌ای ساخته شده بلکه امکان اصلاح قانونی اصوات نیز در آن وجود دارد. برخی ایالات آمریکا رضایت طرفین را برای ضبط مکالمه ضروری می‌دانند، در نتیجه گوگل تلاش دارد تا این موضوع را پوشش دهد.

  • «موبایل» عامل مهم نگرانی والدین

فارس: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریباً همه والدین فکر می‌کنند که نوجوانانشان زیاد بازی می‌کنند و نگران هستند که عادت بازی با موبایل عادات خواب، کار  و مدرسه کودکان را مختل کند. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد والدین می‌گویند که نوجوانان وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

  • افزایش ۲۱ درصدی درآمد شرکت آمازون

زومیت: پس از انتشار گزارش عملکرد فوق‌العاده‌ی آمازون در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹، ارزش سهام شرکت در معاملات خارج از ساعت حدود ۱۰/۹ درصد افزایش یافت و بدین ترتیب ارزش بازار شرکت بار دیگر به بیش از یک تریلیون دلار رسید و آمازون را در ردیف شرکت‌های اپل، مایکروسافت و آلفابت قرار داد.

  • کرونا ویروس چین؛ تئوری های توطئه و اخبار کذب

دیجیاتو: همزمان با تشخیص نخستین فرد مبتلا به کرونا ویروس در آمریکا اسناد مربوط به چندین پتنت در توییتر و فیسبوک منتشر شد که نشان می داد متخصصان بهداشت و سلامت از سال ها پیش در جریان این ویروس بوده اند. یکی از نخستین افرادی که اقدام به انتشار این اسناد کرد جورن ساتر یوتیوبر مشهوری است که به خاطر مطرح کردن تئوری های توطئه در مورد موضوعات مختلف شهرت دارد.

  • سامسونگ امسال گوشی‌های تاشو بیشتری می‌سازد

آتی‌رسان: گزارش مالی جدید، اهداف واحد موبایل سامسونگ برای سال ۲۰۲۰ را تمرکز بر روی گوشی‌های پرچمدار و تاشو عنوان کرده است. علاوه بر این، سامسونگ تصمیم دارد که اسمارتفون‌های رده‌بالای خود را با عرضه مدل‌های ۵G بیشتر و معرفی طراحی‌های جدید برای هندست‌های تاشو متمایزتر کند. سامسونگ انتظار دارد که این دو محصول، کمک شایانی به ثابت ماندن درآمدهای شرکت بکنند.

  • کرونا صادرات تلفن همراه از چین به روسیه را هم متوقف کرد

ایرنا: چند تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند چینی ازجمله شرکت اپل آمریکایی که کارخانه آن در چین قرار دارد، ارسال محصولات خود به روسیه را متوقف کرده اند. توقف صادرات تلفن های هوشمند به روسیه به دلیل تمدید تعطیلات سال نو در چین و همچنین شیوع کرونا بوده است و در ماه فوریه ادامه خواهد داشت.

  • آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۷ منتشر شد

آنا: با وجود آنکه مایکروسافت خبر عدم پشتیبانی از ویندوز ۷ را اعلام کرده بود اما در نهایت این شرکت مجبور شد نسخه به‌روزرسانی تازه‌ای برای سیستم عامل ویندوز ۷ منتشر کند.

  • مسکو به سیستم تشخیص چهره لایو مجهز می شود

دیجیاتو: خیابان های مسکو به دوربین های تشخیص چهره لایو مجهز می شوند. طبق اعلام سرگی سوبیانین شهردار مسکو این تکنولوژی از اوایل همین ماه به صورت گسترده و انبوه در شهر نصب شده است. این خبر در حالی منتشر می شود که هفته پیش مقامات لندن از یکپارچه سازی تجهیزات تشخیص چهره لایو با فعالیت های پلیس خبر دادند و اعلام شد که این دوربین ها قرار است در مناطق توریستی شلوغ و مراکز خرید نصب شوند تا برای شناسایی جرایم خشن و جدی مورد استفاده قرار بگیرند.

  • گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد

ایرنا: چندی پیش گوگل یک سرویس جدید تحت عنوان SOS Alert راه‌اندازی کرد که کاربران را از وجود هرگونه بحران احتمالی در محیط پیرامونشان مطلع می‌کند. حال این غول فناوری ویروس کرونا را نیز به فهرست این سرویس اضافه کرده است.

  • ناسا امروز “اسپیتزر” را بازنشسته می‌کند

ایسنا: ناسا امروز تلسکوپ فضایی “اسپیتزر”(Spitzer) را پس از ۱۶ سال خاموش می‌کند. این رصدخانه فضایی از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۰۳، از تصویربرداری از برخی از قدیمی‌ترین ستارگان جهان گرفته تا کشف نور منعکس شده از سیارات فراخورشیدی را ممکن ساخته و اکتشافات پیشگویانه‌ای در مورد جهان انجام داده است.

  • خیابان‌ها و ساختمان‌های وزارت ارتباطات به نام شهدای این وزارتخانه مزین شدند

باشگاه خبرنگاران‌جوان: سید جمال هادیان، مسئول طرح هویت بصری وزارت ارتباطات گفت: عناوین ساختمان‌ها و خیابان‌های وزارتخانه با تکیه بر سه محور انتخاب شده‌اند. اول، بر اساس کارکرد و شخصیت ساختمان‌ها؛ دوم، بر اساس تعلق شهدای عزیز وزارت ارتباطات و سوم، بر اساس نام مشاهیر یا وزرایی که در طول حضور در این وزارتخانه خدمات برجسته‌ای داشته‌اند.

  • غرامت ۸۳۸ میلیون دلاری بر گردن “اپل”

ایسنا: گفته می‌شود شرکت اپل برای نقض حق ثبت اختراع وای‌فای موسسه فناوری کالیفرنیا مشهور به کلتک(CalTech) باید ۸۳۸ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

  • راه مبادلات مرسولات خارجی همچنان باز است

باشگاه خبرنگاران‌جوان: سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و متعاقب آن لغو و محدودیت برخی پرواز‌های خطوط هواپیمایی بین المللی از کشورمان که دارای مقاصد متنوع و هواپیمای پهن پیکر بودند، تأثیرات منفی بر خدمت رسانی شرکت ملی پست ایجاد کرده است.

  • مختل شدن برنامه های اپل با شیوع کرونا

آریا: قرار بود شرکت اپل آمریکا طی روزها و هفته‌های آینده از یک مدل جدید گوشی خود در دو استان هنان و گوانگ دونگ چین رونمایی کند. شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند چرخه تامین قطعات اپل را مختل کرده و برنامه‌ریزی‌های تولید این شرکت را به هم بریزد. از سوی دیگر کارمندان بومی این شرکت نیز می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی باشد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل