اخبار عمومی

ارایه طرح دو فوریتی اینترنت رایگان و یک میلیون تبلت دانش‌آموزی به هیات رئیسه مجلس

طرح دو فوریتی رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس و توزیع رایگان یک میلیون تبلت دانش‌آموزی با ۳۵ امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه مجلس ارایه شد.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در دلایل توجیهی این طرح آمده است: براساس اصل سوم (بند۳) و اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش را به صورت رایگان برای دانش آموزان فراهم کند و به استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند ج تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ جهت فراهم کردن آموزش مجازی خصوصا در بحران کرونا، این طرح دو فوریتی ارائه می‌شود.

براساس ماده واحده این طرح، دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را به صورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

در تبصره این ماده واحده نیز آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است باتوجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، حداکثر تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی به صورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست