ایلان ماسک: تمام مشاغل با هوش مصنوعی منسوخ می‌شوند

ایلان ماسک دیروز در مصاحبه‌ای دو نفره با ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی به طور کامل نیروی کار انسانی را منسوخ خواهد کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، ماسک گفت شاهد بزرگترین تخریب خلاق تاریخ در حوزه نیروی کار انسانی خواهیم بود و به نقطه‌ای خواهیم رسید که هیچ شغلی دیگر وجود نخواهد داشت.

به گفته ماسک شما می‌توانید همچنان یک شغلی را انجام دهید که کاری کرده باشید اما هوش مصنوعی قادر به انجام هر کاری خواهد بود.

ماسک گفت: برای نخستین بار چیزی خواهیم داشت که از باهوش‌ترین انسان‌ها هم باهوش‌تر باشد.

ریشی سوناک اما در صحبت‌هایش با ماسک نشان داد که با تاکید بر از بین رفتن مشاغل چندان موافق نیست. او گفت: من کسی هستم که معتقدم کار به شما معنا می‌دهد و به زندگی مردم هدف می‌بخشد.

نخست وزیر بریتانیا که بلافاصله بعد از کنفرانس هوش مصنوعی سران کشورهای جهان در این گفت و گو حاضر شده بود در پاسخ به این پرسش که دولت‌ها در مواجهه با هوش مصنوعی باید چه کاری را انجام دهند گفت که مدیریت و کاهش ریسک‌های هوش مصنوعی.

ماسک هم تاکید کرد که مداخله دولت در این زمینه لازم است.

رهبران کشورهای جهان و مدیران شرکتهای فناوری در نشست بریتانیا طی دو روز در مورد خطراتی که هوش مصنوعی ممکن است ایجاد کند به بحث پرداختند.

دیدار ریشی سوناک و ایلان ماسک باعث انتقادهایی از نخست وزیر بریتانیا شد که معتقد بودند این دیدار به معنای حمایت از پلتفرمی است ( توییتر) که اطلاعات غلط و محتوای تنفرآمیز زیادی را عرضه می‌کند. ریشی سوناک در این مصاحبه درباره پالایش محتوا پرسید و ماسک گفت که به نظارت محتوایی جمعی کاربران اعتقاد دارد.

ماسک گفت اگر شما به بعضی اشخاص قدرت سانسور را بدهید آنها به هر حال مقداری سوگیری خواهند داشت و سپس هر کسی که سانسورچی را منصوب کند به طور موثر اطلاعات را بر اساس این سوگیری کنترل می‌کند.

رونمایی از محصول جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک
همزمان ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرد که پلتفرم وش مصنوعی xAI نیز امروز شنبه رونمایی خواهد شد.

ایلان ماسک با انتشار پستی در توییتر نوشت که این پلتفرم از بسیاری از جهات بهترین محصولی است که – در زمینه هوش مصنوعی – در حال حاضر وجود دارد..

پروژه xAI در تابستان امسال معرفی شد و فقط گفته شد که هدف این پروژه هوش مصنوعی « درک ماهیت واقعی جهان» است و با کمک دیگر شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک مانند توییتر (ایکس) و تسلا توسعه داده شده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست