خداحافظی با MIUI پس از 13 سال؛ شیائومی از سیستم‌عامل HyperOS رونمایی کرد

مدتی بود که شایعات از معرفی رابط کاربری یا سیستم عامل جدید شیائومی خبر می‌دادند. حتی همین چند روز پیش گفته شد که شیائومی سیستم عامل MiOS را جایگزین MIUI می‌کند. حالا شایعات به حقیقت پیوستند و شیائومی رسماً از سیستم عامل مبتنی بر اندروید جدید خود به نام HyperOS رونمایی کرده است تا جایگزینی برای MIUI با قدمت 13 سال باشد.

به گزارش دیجیاتو، سیستم عامل جدید شیائومی به‌صورت جهانی عرضه می‌شود و برای اولین‌بار با گوشی‌های سری شیائومی 14 از راه می‌رسد. HyperOS به‌تدریج و درنهایت جایگزین MIUI خواهد شد؛ رابط کاربری محبوبی که 13 سال از حضورش در بازار می‌گذرد.

سیستم عامل شیائومی HyperOS جایگزین MIUI می‌شود
HyperOS برای پاسخگویی به طیف گسترده محصولات شیائومی توسعه پیدا کرده و تنها برای گوشی‌های هوشمند کاربرد ندارد. به گفته شیائومی، این سیستم‌عامل جدید در تمام اکوسیستم این شرکت و محصولاتش در 200 دسته‌بندی مختلف ازجمله دستگاه‌های خانگی هوشمند و خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم عامل شیائومی HyperOS

مدیرعامل شیائومی، «لی جون»، در پستی در شبکه اجتماعی ویبو گفته است که HyperOS نتیجه ادغام اندروید و سیستم اختصاصی Vela است:

«در سال 2014 و زمانی که کسب‌وکار اینترنت اشیا شکل گرفت، ما توسعه اکتشافی و فرایند تأیید را شروع کردیم. در سال 2017، تحقیق و توسعه یک سیستم جدید را که بتواند از تمامی دستگاه‌ها و برنامه‌ها با یک فریمورک یکپارچه پشتیبانی کند، رسماً شروع کردیم. ما به‌دنبال آن هستیم.

HyperOS مبتنی بر ادغام اندروید تکامل‌یافته و سیستم اختصاصی Vela است که به‌طور کامل بازنویسی شده و یک معماری اساسی و زیربنایی است. این سیستم‌عامل درحال آماده‌سازی به‌عنوان یک پایگاه عمومی برای اینترنت همه چیز برای ده‌ها میلیارد دستگاه و ده‌ها میلیارد اتصال در آینده است.»

اگرچه شیائومی اعلام کرده که HyperOS برای اولین‌بار با سری شیائومی 14 از راه می‌رسد و روی این پرچمدارها به‌صورت پیش‌فرض نصب خواهد بود، اما هیچ تصویری از طراحی آن منتشر نکرده است. علاوه‌براین، اطلاعی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل جدید هم نداریم.

سری شیائومی 14 احتمالاً اوایل آبان‌ماه معرفی خواهد شد، بنابراین در آینده نزدیک با HyperOS به‌طور کامل آشنا خواهیم شد. گفتنی است که همین دیروز مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴ لو رفت.

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست