روستاهای سمنان با ۲۷۰ میلیارد ریال به نسل چهارم اینترنت متصل می‌شوند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: روستای بخش مرکزی استان تا پایان سال با سرمایه‌گذاری تقریبی ۲۷۰ میلیارد ریال به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت نسل چهارم دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، سید یاسر حسن پور روز شنبه در دیدار با عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال ۲۴ روستای بخش مرکزی استان تا پایان سال با سرمایه گذاری تقریبی ۲۷۰ میلیارد ریالی به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری های نماینده بخش مرکزی استان، گفت: تا پایان سال اهالی این روستاها از خدمات و سرویس های باکیفیت صوت و اینترنت همراه نسل چهارم برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی و زیرساختی وزارت ارتباطات در این خصوص گفت: اولویت اصلی وزارت ارتباطات برقراری ارتباط پایدار در روستاها و مناطق محروم استان است که به جد در حال پیگیری است.

حسن پور با اشاره به لزوم حمایت از پروژه پارک اقتصاد دیجیتال افزود: پس از پیگیری های صورت گرفته اکنون ساختمان پارک تکمیل است و منتظر تحویل به وزارت ارتباطات برای تجهیز و استقرار شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی افزود: پس از این گام وارد مرحله فراخوان و استقرار شرکت های دانش بنیان استان در فضای پارک آغاز می شود که نیازمند پیگیری مجدانه دست اندرکاران این حوزه در استان سمنان است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اقدامات زیربنایی و زیرساختی وزارت ارتباطات بیان کرد: اولویت اصلی وزارت ارتباطات برقراری ارتباط پایدار در روستاها و مناطق محروم استان است.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست