رییس کمیسیون منابع انسانی نصر تهران:مشکل کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده بزرگ‌تر می‌شود

رئیس کمیسیون منابع انسانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، چالش‌های حوزه منابع انسانی را یک چالش بزرگ‌شونده دانست که به باور او این مشکل در چهار سال آینده بسیار بزرگ‌تر می‌شود و کمبود نیروی انسانی شدت می‌گیرد.

صائبه سلوکی با بیان این که فناوری اطلاعات، صنعتی انسان محور است و سرمایه این صنعت نیروی انسانی است، گفت: در شرایطی که اکثر شرکتها با بحران بی انگیزگی و دلسردی نیروهای متخصص مواجه بودند، یکی از مهمترین دستاوردهای این کمیسیون ایجاد یک فضای همدلی و تعاملی بین مدیران متخصص این حوزه و به اشتراک گذاری تجربه‌ها و راهکارهایشان برای کاهش التهاب درونی سازمان و حفظ نیروهای‌شان بود.

رئیس کمیسیون منابع انسانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان این که چالش‌های حوزه منابع انسانی، یک چالش بزرگ‌شونده است، گفت: می‌توان پیش بینی کرد که این مشکل در چهار سال آینده بسیار بزرگت‌ر هم می‌شود و ما با کمبود نیروی انسانی بیشتری روبه‌رو می‌شویم. موثرترین راه برون‌رفت از این کلان چالش، از یک سو تدوین برنامه ای مستمر و پایدار برای شناسایی و تربیت نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند در سطح ملی است. از طرف دیگر نیاز به تغییرات بنیادی در شیوه‌های سنتی و فرهنگ سازمانی شرکت‌ها بر اساس شناخت مناسب از ویژگی‌ها و خواسته‌های نسل جوان و پرشوری است که مسیر تعالی شرکت‌ها در حل مسائل وابسته به روش‌‌های خلاقانه آنان است.

سلوکی با اشاره به نگاه سنتی مدیران شرکت‌ها گفت: شیوه‌‌های جذب و نگهداشت نیروها از سوی مدیران شرکت‌ها، اکثرا بر پایه ساختارهای سنتی است و فرهنگ سازمانی آنها نیز بر اساس همین نوع نگاه پایه‌ریزی شده است. این موضوع با ویژگی‌های نسل z که ساختار گریز و خالق ایده‌‌های نوهستند، سازگار نیست. باید بپذیریم که شرکتها برای رشد و توسعه به ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت نسل جوان نیاز دارند و ما ناگزیریم خود را با شرایط جدید منطبق کنیم.

سلوکی درباره موضوع مهاجرت نیروهای متخصص حوزه فاوا، گفت: ما توان حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را نداریم و نمی‌توانیم مانع مهاجرت نیروها شویم. مهاجرت از نگاه متخصصین جوان، کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به ثبات اقتصادی و توسعه فردی شان است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست