اخبار

شاخص‌های کلان سند راهبردی هوش مصنوعی ایران تصویب شد

جلسه ۱۹۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش داتیکا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جلسات ۱۹۰ و ۱۹۳ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش‌نویس سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران مطرح و به اتفاق آراء کلیات، اصول و مبانی ارزشی و بند‌های مطروحه از چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی با انجام برخی اصلاحات جزئی تصویب شد.

وی افزود: در این جلسه شاخص‌های کلان، ناظر بر اهداف کلان مصوب جلسه قبل ارائه شد. تمرکز اصلی این شاخص‌ها بر فرهنگ‌سازی، ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایجاد الزامات مورد نیاز برای ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی علمی این حوزه بوده که در این جلسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم موضوعات در چند محور چگونگی استفاده از این زیرساخت‌ها و میزان نیاز، میزان سرمایه‌گذاری و صادرات مطرح شد. در خصوص ترویج و آموزش مفاهیم، مواردی همچون ایجاد الزامات مورد نیاز برای ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی علمی در تمامی سطوح دانشی و مقاطع تحصیلی و میزان تأثیر اختراعات و مقالات با توجه به شبکه علمی ایران در حوزه هوش مصنوعی و مقایسه با دیگر کشور‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد برای برخی از شاخص‌های مطرح شده شناسنامه‌ای شامل تعیین دستگاه مسئول و همکار به منظور هم‌افزایی در این حوزه تدوین شود. در پایان به اتفاق آراء شاخص‌های کلان با انجام برخی اصلاحات جزیی تصویب شد.

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست