اخبار عمومی

فضای کسب و کار مجازی امن‌تر می‌شود

داتیکا-مرکز ملی فضای مجازی در راستای ایمن‌تر کردن کسب و کار‌ها در فضای مجازی، دستورالعمل‌هایی را در راستای حمایت از حقوق کاربران ابلاغ کرده است.

این روزها با گسترش فضای مجازی، شاهد گستردگی فعالیت‌های کاربران از قشرهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی مختلف هستیم.

در مثبت بینانه‌ترین دیدگاهِ ممکن، باید گفت سال‌هاست فضای‌مجازی به بستری برای برقراری ارتباطات، دریافت اخبار و اطلاعات از سراسر جهان، آموزش و یادگیری و انجام امور مختلف از ثبت نام و شرکت در کلاس‌های مجازی تا خرید انواع اجناس کوچک و بزرگ شده است. منطقی است که تمام این اتفاقات خوبی که با روی کار آمدن فضای مجازی به وجود آمده،‌ تماما مثبت و کارساز نباشد بلکه گاهی حتی مشکل ساز هم بشود.

میلیاردها کاربر فضای‌مجازی از سراسر جهان روزانه اطلاعات مختلفی از خود را در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته‌ منتشر می‌کنند و در سال‌های اخیر بارها شاهد سوءاستفاده‌هایی از این اطلاعات در سطح خرد و کلان، فردی و اجتماعی بوده‌ایم. از این رو حفظ امنیت کاربران شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در راستای توسعه و همگانی شدن فضای مجازی، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، حال آنکه لازم به توجه است، در کشوری چون ایران که با وجود میلیون‌ها کاربر شبکه های اجتماعی خارجی، مسئولیتی از سمت این شبکه‌ها شامل کاربران نیست، کار حفظ امنیت اطلاعات، سخت تر می‌شود.

این امنیت اطلاعات تنها در سطح بین‌المللی نیست، بلکه بسترها و سکوهای داخلی را نیز شامل می‌شود و از آنجا که خرید و فروش در فضای مجازی و کسب و کارهای آنلاین، بیش از پیش رونق گرفته، یکی از مهم‌ترین موارد، جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حمایت از حق کاربر قربانی است.

اکنون مرکز ملی فضای مجازی دستورالعملی را طراحی و ابلاغ کرده که نتیجه آن ضابطه مند شدن واگذاری خطوط تلفن همراه و قطعا خرید امن و ایمن در فضای مجازی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست