لبه دانش

نوآوری‌های شکست خورده!

تصور اینکه هر ایده و پروژه فناورانه‌ای موفق از آب درآید از بنیاد باطل است مگر اینکه خلافش ثابت شود! در همین چند دهه اخیر ده‌ها پروژه صنعتی گاه به رغم درخشش در آغاز کار، نتوانسته‌اند به رشد و پیشرفت ادامه دهند و در ادامه تولید، شکست خورده‌اند.
پسر مجازی نینتندو یک بازی ویدئویی بود که در سال ۱۹۹۵ عرضه شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. در واقع این نخستین بازی تصویری با قابلیت گرافیک سه بعدی بود، اما این بازی با استقبال بازار روبه‌رو نشد و شرکت نینتندو یک سال بعد به ناچار توزیع و توسعه آن را متوقف کرد.
ترانوس یک شرکت خصوصی آمریکایی بود که در حوزه فناوری سلامت، پیشگام محسوب می‌شد و در اوج فعالیت خود یعنی سال‌های ۲۰۱۳و ۲۰۱۴ حدود ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران خطرپذیر جذب کرده بود. این شرکت ادعا می‌کرد نوعی آزمایش خون سهل‌الوصول را ابداع کرده است. در سال ۲۰۱۵ یک پروفسور بیوشیمی اعتبار علمی کار این شرکت را زیر سوال برد و از همین‌جا بود که دوره زوال و ورشکستگی آن آغاز شد.
 ا Mealhero یک استارت آپ در زمینه فناوری آشپزی هوشمند در هند است که جعبه‌ای غذا با مواد تازه منجمد و یک برنامه شخصی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. کافی‌ست مواد داخل جعبه را در بخارپز بریزید و دکمه شروع را فشار دهید محفظه هوشمند بخارپز غذای مورد نظرتان را نیم‌ساعته آماده می‌کند. این پروژه نیز شکست خورد چون دستگاه بخارپز گران و بزرگ بود و صرفه اقتصادی نداشت.
سال ۱۹۸۵ کوکاکولا در رقابت با شرکت پپسی، بیشتر سهم بازار خود را به نوشیدنی‌های رژیمی اختصاص داد. ضمن اینکه بررسی‌های کورکورانه تیم توسعه و بازار کوکاکولا دال بر این بود که مصرف کنندگان طعم شیرین محصول رقیب، پپسی، را ترجیح می‌دهند. بنابرین این شرکت فرمول کلاسیک تولید کوکاکولا را تحت عنوان جدید New Coke تغییر داد. اما، این تغییر به مذاق مردم آمریکا خوش نیامد و محصول «نیوکوک» تنها سه ماه تولید و عرضه شد و به عنوان شکستی بزرگ در تاریخ کوکاکولا ثبت شده است.

منبع: تجارت نیوز

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل