وزیر ارتباطات با وزیر خارجه مالزی دیدار کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی با وزیر خارجه مالزی در تهران دیدار کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در قامت رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲) با زامبری عبدالقدیر، وزیر خارجه مالزی دیدار کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی را برعهده دارد و راهبری روابط اقتصادی دو کشور و برای برگزاری نهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور را دنبال می‌کند.

در چند سال گذشته، برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور به تعویق افتاده بود که از ابتدای دولت سیزدهم و در قالب سیاست دیپلماسی فعال با کشورهای همسو و پیگیری‌های وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه، روابط دو کشور به ریل توسعه برگشت و به زودی مقدمات برگزاری نهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور برگزار خواهد شد.

دیدار امروز رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با وزیر خارجه مالزی در چارچوب پیگیری‌های توسعه مناسبات و روابط اقتصادی و هماهنگی برگزاری نهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور انجام گرفت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در جریان این دیدار، درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری نهایی شدن سند همکاری مشترک که اکنون برای اعمال اصلاحاتی در وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی مالزی قرار دارد، با وزیر خارجه مالزی گفت و گو کرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاوه بر این زارع‌پور و عبدالقدیر با توجه به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان امروز و نقش فزاینده آن بر تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال بر وجود زمینه متعدد همکاری‌های مشترک دو کشور در این حوزه تاکید کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی و ایران و فیلیپین را نیز بر عهده دارد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست