رویایی که محقق شد؛ باتری بدون نیاز به شارژ برای همیشه

یک شرکت استارت‌آپ چینی یک نوع باتری هسته‌ای بدون نیاز به شارژ تولید کرده‌ است.

آیا می‌توانید تصور کنید که در آینده، باتری‌ها می‌توانند تلفن‌های همراه را بدون نیاز به شارژ مجدد تغذیه و همچنین پهپاد‌ها را قادر به پرواز بی‌وقفه کنند؟

به نظر می‌رسد که این رویا پس از رونمایی یک شرکت استارت آپ چینی از باتری هسته‌ای جدیدی که ادعا می‌کند قادر است به مدت ۵۰ سال بدون نیاز به شارژ یا نگهداری آن برق تولید کند، راه خود را به واقعیت تبدیل کرده است.

این نوآوری تازه در عرصه انرژی به دستیابی به یک ویژگی برتر در دور جدید انقلاب فناوری هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

شرکت Betavolt، یک شرکت مستقر در پکن، اعلام کرده است که باتری هسته‌ای PV۱۰۰ آن اولین باتری در نوع خود در جهان است که به مفهوم کوچک کردن انرژی هسته‌ای و اتمی دست یافته است؛ به گونه‌ای که ۶۳ جزء هسته‌ای را در واحدی کوچکتر از یک سکه قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که نسل بعدی باتری وارد مرحله آزمایش شده است و در نهایت برای کاربرد‌های تجاری مانند تلفن‌ها و پهپاد‌ها به تولید انبوه خواهد رسید.

به گفته این شرکت، باتری‌های مبتنی بر انرژی هسته‌ای می‌توانند نیاز‌های تامین برق طولانی‌مدت را در سناریو‌های متعددی مانند فضا، تجهیزات هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، ریزپردازنده‌ها، حسگر‌های پیشرفته، پهپاد‌های کوچک و ربات‌های کوچک برآورده کنند.

این باتری با تبدیل انرژی ساطع شده از اجزای تجزیه به الکتریسیته از طریق فرآیندی کار می‌کند که اولین بار در قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفت، زمانی که دانشمندان در اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده توانستند این فناوری را برای استفاده در فضاپیماها، سیستم‌های زیر آب و ایستگاه‌های علمی از راه دور توسعه دهند، اما در آن زمان باتری‌های هسته‌ای گران و حجیم بودند.

مشخصات متمایز باتری جدید

پتاولت می‌گوید که اولین باتری هسته‌ای آن ها می‌تواند ۱۰۰ میکرووات انرژی با ولتاژ ۳ ولت تامین کند، در حالی که اندازه آن ۱۵ و ضخامت آن ۵ میلی متر است.

این شرکت تأکید کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک باتری یک واتی تولید کند. این اندازه باتری کوچک به این معنی است که می‌توان از آن به صورت متوالی برای تولید انرژی بیشتر استفاده کرد. این شرکت پیش بینی کرده است که تلفن‌های همراه بدون نیاز به شارژ برای همیشه و پهپاد‌هایی که می‌توانند به طور نامحدود پرواز کنند، به زودی تولید خواهند شد.

این باتری به صورت چند لایه طراحی شده است، به این معنی که آتش نمی‌گیرد یا منفجر نمی‌شود، در حالی که می‌تواند در دمای ۶۰- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد نیز کار کند.

شرکت Betavolt توضیح داد که باتری انرژی هسته‌ای که تولید کرده کاملاً ایمن است، حاوی تشعشعات خارجی نیست و برای استفاده در دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان ساز و قلب مصنوعی مناسب است و همچنین می‌تواند در بدن انسان کاشته شود.

علاوه بر آن، همچنین تاکید کرد که باتری‌های انرژی هسته‌ای سازگار با محیط زیست هستند. پس از دوره پوسیدگی، ۶۳ جزء به یک ایزوتوپ پایدار مس تبدیل می‌شوند که رادیواکتیو نیست و هیچ گونه تهدید یا آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

قابل ذکر است که باتری BV ۱۰۰ در حال حاضر هنوز در مرحله آزمایشی است و این شرکت در حال آماده سازی برای تولید گسترده و ورود به بازار به زودی است. در واقع، باتری مورد توجه و ستایش جامعه علمی و همچنین علاقه و کنجکاوی سازندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان قرار گرفته است.

باتری هسته‌ای پتاولت مطمئناً می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای صنعت گوشی‌های هوشمند و همچنین کاتالیزوری برای انرژی پایدار و پاک باشد.

منبع: ارم نیوز

برچسب‌ها : ،،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست