بر اساس آخرین آمار ارائه شده در خصوص میزان هزینه صرف شده توسط شرکتهای بزرگ فناوری برای لابیگری، فیسبوک با اختصاص نزدیک به ۲۰میلیون دلار در این زمینه، در جایگاه نخست قرار گرفت.
به گزارش داتیکا به نقل از اقتصاد آنلاین ، در سالی که بررسی قدرت شرکتهای بزرگ تکنولوژی به یک موضوع اصلی در دولت فدرال تبدیل شد، پنج شرکت برتر در این زمینه میلیونها دلار صرف لابیگری در کنگره، برای مسائل مختلف از بینقص بودن انتخابات تا مهاجرت کردند.
شرکتهای فناوری در اواخر هفته گذشته هزینههای لابیگری خود را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ فاش کردند که تغییرات بزرگی را در میزان صرف هزینه از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ نشان داد.
با این حال، پنج شرکت بزرگ فناوری (آمازون، اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت)، در مجموع برای سال ۲۰۲۰ اندکی کمتر نسبت به سال گذشته در این زمینه هزینه صرف کردند. میزان آن ۶۱٫۰۹میلیون دلار بود که ۱٫۸درصد کاهش را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان میدهد.
برای کل سال ۲۰۲۰، فیسبوک با اختصاص ۱۹٫۶۸میلیون دلار، بیش از سایر شرکتهای بزرگ فناوری برای لابیگری هزینه صرف کرد. این شرکت در زمانی که کمیسیون تجارت فدرال و ۴۸دادستان کل از ایالتها شکایات ضد انحصار علیه این کسب و کار را مطرح کردند، هزینه لابیگری خود را از سال ۲۰۱۹، ۱۷٫۸درصد افزایش داد.
گفتنی است که شرکت آمازون در این زمینه جایگاه دوم را در میان سایر همتایان به خود اختصاص داده و ۱۷٫۸۶میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده که ۱۰٫۷درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
در نمودار ارائه شده، میزان هزینه صرف شده برای لابیگری توسط شرکتهای بزرگ فناوری را مشاهده میکنید؛