آیا «علی‌بابا» واقعا گرانفروشی کرده است؟

صحت‌سنجی حکم تعلیق پلتفرم بزرگ گردشگری

در حالی که روز گذشته حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، از تعلیق مجوز فعالیت مجموعه سفرهای علی‌بابا به دلیل گرانفروشی خبر داده بود، اما گویا این شرکت همچنان و طبق روال معمول، به فروش بلیط ارایه خدمات ادامه می‌دهد. خوشخو این خبر را با این مضمون در توییتر خود منتشر کرده بود: «امروز مجوز مجموعه‌ خدمات مسافرت هوایی و گردشگری «سفرهای علی بابا» به علت بی‌توجهی به تذکرات و ادامه روند گران‌فروشی تعلیق شد.»

مجوز علی‌بابا تعلیق شد

به گزارش داتیکا به نقل از مارتک، با این همه، علی‌بابا تا لحظه نگارش این خبر همچنان به فروش بلیط ادامه می‌دهد. حسن خوشخو در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نمایندگی‌های کل و مدیریت شعب شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران، اعلام کرده بود که فعالیت‌های علی‌بابا به دلیل گران‌فروشی، به مدت یک ماه به تعلیق درخواهد آمد. در این نامه همچنین تاکید شده است که طبق ماده ۱۹ آیین‌نامه هیئت وزیران ناظر بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری زیارتی، قبول هرگونه تعهد جدید در مدت تعلیق، منجر به لغو مجوز فعالیت می‌شود.

در حالی که انتظار می‌رفت از روز 23 خرداد، فعالیت علی‌بابا در حوزه فروش بلیط به حالت تعلیق درآمده باشد، اما اگر به سایت علی‌بابا سر بزنید، خواهید دید که فروش بلیط کماکان به روال قبل وجود دارد. جالب آنجاست که بر اساس بررسی‌های میدانی خبرنگار «مارتک» برخی از بلیط‌ها ارایه شده در پلتفرم علی‌بابا با قیمتی مطابق با مصوبه اعلام‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوریبه فروش می‌رسند و برخی دیگر هنوز از این قیمت مصوب بالاتر هستند.

با وجود انجام مکاتبات لازم از سوی سازمان هواپیمایی و ابلاغ تعلیق مجوز فعالیت علی‌بابا، باید دید ادامه فعالیت این پلتفرم به چه سمت‌وسویی خواهد رفت و مدیران علی‌بابا چه تصمیمی خواهند گرفت.

تعلیق مجوز علی‌بابا

مجوز علی‌بابا تعلیق شد

هر چند شرکت علی‌بابا تا این لحظه به خبر تعلیق فعالیت‌هایش واکنشی نشان نداده و روابط عمومی این شرکت در پاسخ به خبرنگار «مارتک» تاکید کرده است که مشغول پیگیری مساله هستند، اما یک بررسی اجمالی می‌تواند مهر تاییدی بر ادعای سازمان هواپیمایی کشور باشد. هرچند با مقایسه قیمت برخی بلیط‌ها در علی‌بابا و سازمان هواپیمایی، می‌توان به وضوح بالاتر بودن قیمت بلیط در علی‌بابا را تایید کرد؛ اما در بعضی موارد هم، بلیط در علی‌بابا با همان قیمت مصوب سازمان هواپیمایی به فروش می‌رسد.

این در حالی است که گویا مساله گرانفروشی علی‌بابا مدت‌هاست اعتراض و انتقاد مردم را به دنبال داشته است. کافی‌ است در شبکه‌های اجتماعی بچرخید و حتی حساب‌های رسمی این مجموعه را بررسی کنید تا نظرات و بازخوردهای مختلفی را مبنی بر گرانی بلیط مشاهده کنید.

مجوز علی‌بابا تعلیق شد

با این همه، در تماسِ مارتک 360 با روابط عمومی علی‌بابا، جزئیات بیشتری از این موضوع ارایه نشد و تنها اعلام شد که این مجموعه در حال پیگیری ماجرا است. باید دید تعاملات علی‌بابا با هوانوردی به کجا می‌رسد و آیا واقعا فعالیت و فروش علی‌بابا متوقف خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست