اسپیس‌ایکس پس از دو سال زیان‌دهی، در فصل اول 2023 به سودآوری رسید

شرکت فضایی اسپیس ایکس که به ایلان ماسک تعلق دارد، در دو سال اخیر با زیان سالانه مواجه بود، اما حالا در فصل اول سال 2023 بالاخره به سودآوری رسیده است. اگرچه رقم این سود چندان چشمگیر نیست، اما حرکت در مسیر درست را نشان می‌دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، اسپیس ایکس در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس سال 2023 حدود 1.5 میلیارد دلار درآمد داشته که 55 میلیون دلار آن سود بوده است. این شرکت ظاهراً در کل سال 2022 درآمد 4.6 میلیارد دلاری به‌دست آورده بود، اما درنهایت با زیان 559 میلیون دلاری کار خود را به پایان رساند.

اسپیس ایکس در سال 2021 نیز 3.3 میلیارد دلار پول صرف هزینه‌های خود کرد و درنهایت زیان 968 میلیون دلاری را به جا گذاشت. البته باید تأکید کرد که ارقام مربوط به عملکرد این شرکت در فصل اول 2023 مقدماتی هستند، اما آمار سال‌های 2021 و 2022 نهایی شده‌اند.

اسپیس ایکس به استارلینک و استارشیپ امیدوار است
وال استریت ژورنال در این گزارش نگاهی به اتفاقات داخل اسپیس ایکس انداخته. این شرکت سعی دارد تعداد مشترکان سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود را بالا ببرد و درعین‌حال برای تکمیل‌های آزمایش‌های راکت غول‌پیکر استارشیپ تلاش می‌کند.

استارشیپ در پیشرفت اسپیس ایکس نقش مهمی خواهد داشت. این فضاپیما به شرکت ایلان ماسک اجازه می‌دهد تا در آینده ماهواره‌های بیشتری را به فضا بفرستد و البته مسیر سفرهای انسانی را به ماه و مریخ هموار کند.

این شرکت سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی پروژه‌های خود کرده است. آن‌ها در سال گذشته میلادی 5.2 میلیارد دلار هزینه داشته‌اند که مشخصاً افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال 2021 محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این هزینه‌ها امسال نیز اگر افزایش پیدا نکنند، کاهشی نداشته باشند.

اسپیس ایکس بیش از دو دهه پیش تأسیس شد و حالا حدوداً 150 میلیارد دلار می‌ارزد. بااین‌حساب، این شرکت هم‌رده با شرکت‌های بزرگی مثل اینتل یا والت دیزنی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست