امضای پوتین روی لایحه ممنوعیت پرداخت با رمزارزها نشست

در حالی که مدت‌هاست دولت و بانک مرکزی روسیه در حال بررسی شرایط بازار رمزارزها هستند، حالا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از دارایی‌های دیجیتال یا رمزارزها برای پرداخت‌ها امضا کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، پوتین قانونی را امضا کرده که برای استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) به عنوان وسیله پرداخت در داخل کشور روسیه، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. این قانون همچنین شامل UDRها (توکن‌های مختلف) نیز می‌شود.

وب سایت پارلمان روسیه درباره این قانون توضیح می‌دهد: «انتقال یا دریافت دارایی‌های مالی دیجیتال در ازای کالاهای فروخته شده، کارهای انجام شده، خدمات ارائه شده و همچنین به هر طریق دیگری که به افراد اجازه می‌دهد پرداخت‌های خود را به صورت ارز دیجیتال انجام دهند، ممنوع است. مگر در مواردی که توسط قوانین فدرال مقرر شده باشد.»

این خبر در حالی منتشر شده که دولت و بانک مرکزی روسیه، مدت‌ها در حال بحث روی این موضوع بودند که درباره ارزهای دیجیتال چه اقدامی باید انجام دهند.

محدودیت‌های قانون تصویب‌شده توسط پوتین

در ماه ژانویه، بانک روسیه قانون ممنوعیت کامل رمزارزها برای پرداخت از طریق آن‌ها یا سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را پیشنهاد کرده بود که تفاوت‌هایی با قانون جدید دارد. در ماه فوریه نیز وزارت دارایی روسیه پیش‌نویس مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را به دولت ارائه کرده بود که مانند قانون تصویب‌شده جدید است. در واقع امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم همچنان وجود دارد، اما از آن‌ها برای خرید کالا یا خدمات نمی‌توان استفاده کرد.

در همین رابطه، پوتین ماه ژانویه نسبت به استخراج بیت کوین ابراز اشتیاق کرده بود و گفت روسیه «مزایای رقابتی منحصر‌به‌فردی» از جمله «نیروی برق بسیار زیاد و پرسنل آموزش دیده» برای استخراج رمزارز دارد.

گفتنی است که قانون جدید ممنوعیت پرداخت با رمزارزها در روسیه 10 روز پس از انتشار آن در روزنامه دولت این کشور لازم الاجرا خواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست