حساب توسعه فیبر نوری ایجاد می‌شود

با تصویب مجلس، به دولت اجازه داده ‌شد که به‌منظور توسعه فیبرنوری منازل، حسابی تحت عنوان « حساب توسعه فیبر نوری» ایجاد کند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) بندهای (ی)، (ک)، (م)، (ن) و (س) تبصره ۷ در بخش هزینه ای را تصویب کردند.

ی- در ماده (۳۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، عبارت «واریز به خزانه‌داری کل‌ کشور» به عبارت «واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکتهای دولتی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور» اصلاح می‌شود.

ک – گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از تأیید اسناد مربوط، نسبت به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (۶۶) تا (۶۸) قانون امور گمرکی و هزینه انبارداری موضوع تبصره (۲) ماده (۴۵) قانون امور گمرکی، ظرف پانزده روز، از محل تنخواه دریافتی از خزانه‌داری کل کشور که تا پایان سال تسویه می‌نماید، اقدام کند.

م- ارزش خرید مواد معدنی برای واحدهای فرآوری مواد معدنی درصورت ارائه صورتحساب الکترونیکی تأیید شده مطابق ماده (۹۵) قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرائی آن ‌به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی مورد قبول واقع می‌شود. فهرست واحدهای فرآوری مواد معدنی تا پایان فروردین‌ماه هرسال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود. با هدف محاسبه ارزش دقیق حقوق مالکانه معادن، سازمان امور مالیاتی موظف است اطلاعات مرتبط با این بند را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

ن- سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در تعیین و بازنگری نرخ حقوق دولتی معادن به ترکیب اعضای ‌شورای‌عالی معادن اضافه می‌شوند. فرمانداران شهرستان های ذیربط نیز حسب مورد باتوجه به موضوع مطروحه در جلسات این شورای حضور می یابند.

س-به دولت اجازه داده ‌می‌شود، به‌منظور توسعه تار (فیبر) نوری منازل حسابی تحت عنوان «حساب توسعه فیبر نوری»، در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد نماید.

آئین‌نامه ‌اجرائی این بند شامل منابع و مصارف این حساب با رعایت قوانین و مقررات به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و به‌ تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید. منابع این حساب قابل انتقال به سال بعد است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

خالص سازان «پرمیوم» سوار

برخی نمایندگان مجلس یازدهم با اکانت پرمیوم تلگرام، فعالیت می‌کنند و استوری می‌گذارند اکثر چهره‌های اصولگرا و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست