پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته آخر دی ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایرنا: بازطراحی ترافیک شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال
وزیر ارتباطات با تاکید بر پیگیری برای حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت گفت: بازطراحی ترافیک شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال تکمیل می‌شود. عیسی زارع‌پور با درج پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده‌ام مانند شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه کلافه و گله‌مند می‌شویم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: صندوق پژوهش فناوری‌های نوظهور دیجیتال راه‌اندازی شد
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «فناوری‌های نوظهور دیجیتال» با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی به صورت رسمی به ثبت رسید.

روزنامه همشهری: اجرای آزمایشی رمز پول بانک‌مرکزی در سال آینده
پس از ۲ سال تلاش نمونه پایلوت یا آزمایشی رمز پول بانک مرکزی آماده شده اما احتمالا عملیاتی شدن آن در سال آینده صورت خواهد گرفت.

مهر: ضریب نفوذ اینترنت از ۱۲۳ درصد عبور کرد
آخرین آمارهای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از روند رو به رشد توسعه اینترنت و موبایل در کشور حکایت دارد؛ به نحوی که طبق ارزیابی ها، نفوذ اینترنت در ایران از مرز ۱۲۳ درصد گذر کرده است.

ایسنا: کاخ سفید به دنبال جلسه با غول‌های فناوری درباره امنیت نرم افزار
کاخ سفید پس از سلسله حملات سایبری بزرگی که سال میلادی گذشته به وقوع پیوست، با مدیران شرکتهای بزرگ فناوری شامل گوگل، اپل و آمازون برای گفت و گو درباره امنیت نرم افزار دیدار می کند.

فناوری ارتباطات:
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: تدوین پیش‌نویس مصوبه توسعه فیبرنوری
پیش‌نویس «اصول حاکم بر تقسیم کار و حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری» توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شد.

پژوهشگاه فضایی ایران: سامانه مرکز کنترل مأموریت ماهواره های سنجشی ثبت اختراع شد
سامانه مرکز کنترل مأموریت به منظور مدیریت عملیات ماهواره برای ماهواره‌های سنجشی ثبت اختراع شد.

ایسنا: راه‌اندازی ۲۰‌ میلیون پورت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری برای منازل
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم ما شایسته سرعت‌های چندصد مگابیتی اینترنت هستند، گفت: پروژه «فیبر نوری نقاط» از دهه فجر امسال کلید می‌خورد و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰‌ میلیون پورت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها راه‌اندازی می‌شود.

گجت نیوز: اینترنت 5G باعث بروز بحران هوایی فاجعه‌بار می‌شود
شرکت هواپیمایی امارات با اعلام اینکه اینترنت 5G باعث بروز بحران هوایی فاجعه‌بار می‌شود، پروازهای خود را به 9 شهر آمریکا به تعلیق درآورد.

اپراتورها:
خبر آنلاین: ایرانسل بیشترین رشد سهم بازار اپراتورها را از آن خود کرد
با انتشار جلد ۳۹ «فصل‌نامه آماری» سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مقایسه سهم بازار اپراتورهای تلفن‌همراه بر اساس داده‌های این گزارش، مشخص شد که ایرانسل توانسته بیشترین رشد سهم بازار نسبت به دوره قبل را از آن خود کند و همراه اول در جایگاه دوم قرار گیرد. رشد سهم بازار رایتل نیز منفی بوده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران: پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان کرمان
با وجود وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی سیرچ استان کرمان، ترافیک شبکه در این منطقه زلزله‌زده و حوالی آن، روان و بدون اختلال است.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال کشور شد
ایرانسل موفق به دریافت لوح‌تندیس «نشان ویژۀ روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و تندیس «جایزۀ ملی روابط‌عمومی برتر در ارتباطات الکترونیکی و مجازی» از هفدهمین دورۀ سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و هجدهمین جشنوارۀ برترین‌های روابط‌عمومی ایران، با کسب بیشترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی شد.

روابط عمومی ایرانسل: پخش مستقیم مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از لنز ایرانسل
ایرانسل، حامی رسمی ورزش هندبال، مسابقات تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را به صورت مستقیم از لنز، اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی خود، پخش می‌کند.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول عنوان روابط‌ عمومی هوشمند ایران را از آن خود کرد
با کسب بالاترین امتیاز، روابط‌عمومی همراه اول در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و هجدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران، نشان ویژه روابط‌عمومی هوشمند را دریافت کرد.

موبایل و تبلت:
ایسنا: فروش جهانی رایانه رکورد زد
بازار رایانه شخصی در سال میلادی گذشته ۸/ ۱۴ درصد رشد کرد و میزان فروش آن به ۳۴۹ میلیون دستگاه رسید. این عدد بیشترین میزان فروشی است که بازار رایانه‌های شخصی رومیزی، لپ‌تاپ و ورک‌استیشن از سال ۲۰۱۲ تجربه کرده‌اند.

گجت نیوز: آیفون SE پلاس 5G، نام نسخه 2022 آیفون SE اپل خواهد بود
یک افشاگر ادعا می‌کند نسخه بعدی گوشی آیفون اس ای، آیفون Se پلاس 5G است. او همچنین جزئیات دیگری از گوشی iPhone SE+ 5G را هم فاش کرده است.

آی تی ایران: تبلت و لپ‌تاپ جدید لنوو ویژه دانش‌آموزان معرفی شد
لنوو به تازگی از چند محصول جدید ویژه دانش‌آموزان رونمایی کرد. یکی از این مدل‌ها، تبلت ویندوزی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷سی است که قرار است با نام ۱۰w Tablet و با قیمت ۳۲۹ دلار وارد بازار شود.

لبه دانش:
پژوهشگاه فضایی ایران: ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد
پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری مسابقه طراحی و ساخت کاوشگر ماه با هدف حمایت از تشکل‌های دانشجویی و کسب و کارهای نوپای فضاپایه به منظور طراحی و ساخت مدل مهندسی کاوشگر ماه خبر داد.

ایرنا: پیشرفت حوزه فضایی با حضور بخش خصوصی و دانش بنیان‌ محقق می شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران، راه پیشرفت در حوزه فضایی کشور را حضور بخش خصوصی و شرکت‌های بنیان در این بخش دانست و گفت: حضور نخبگان ایرانی در حوزه فضایی کشور انگیزه‌بخش است و کمک می‌کند تا این مسیر پیچیده با سرعت بیشتری طی شود.

مهر: رونمایی از ۵۵محصول جدید نانویی با حضور معاونت علمی و فناوری
۵۵ محصول نانویی صبح امروز در خانه نوآوری و فناوری ایران با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست