کاهش سهم درآمدهای ارزش افزوده همراه اول به ۱٫۳ میلیارد تومان

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود با جمع شدن کل بازار ارزش افزوده گردش مالی این بازار به شدت کاهش یافته است و بر همین اساس هم با ساماندهی آن، سهم درآمدی همراه اول از از ارایه خدمات ارزش افزوده در آذر ماه ۹۹ به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این درحالیست که سهم درآمدی این اپراتور از ارایه این خدمات در آذر ماه سال ۹۸ حدود ۲۶٫۸ برابر بیشتر و معادل ۳۵ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

درحالیکه همراه اول طی سه فصل ابتدایی سال ۹۸ مجموع درآمدهای شناسایی شده‌اش از ارایه خدمات ارزش افزوده ۳۸۵ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان بوده اما این رقم در سال جاری به ۹۱ میلیارد ۶۸۷ میلیون تومان کاهش یافته است.

آذری جهرمی پیش از این گفته بود: اکوسیستم استارتاپ‌ها به آفت ارزش افزوده دچار شده بود و درحالی‌که گردش مالی این بازار در سال گذشته ۲۲۰۰ میلیارد تومان بوده این رقم در سال جاری به چهار میلیارد تومان رسیده است.

او افزوده بود: کل بازار ارزش افزوده را درحالی جمع کردیم که هیچ وزیری این بازار را بخاطر اشتباهات از بین نمی‌برد اما بازار انحصار بود. خیلی‌ها در این اکوسیستم به من بد و بیراه گفتند اما این رانت بود. در آن فساد بود و دست شرکت‌ها در جیب مردم بود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست